Compania de analize de date Cambridge Analytica a cules informaţii private de la peste 50 de milioane de utilizatori de Facebook din Statele Unite pentru dezvoltarea unor tehnici de sprijin pentru campania electorală a preşedintelui Donald Trump în 2016, informează sâmbătă ziarele „New York Times” şi „London’s Observer”. Procurorul general al statului Massachusetts, Maura Healey, a anunţat sâmbătă că biroul ei a demarat o anchetă pe baza informaţiilor din presă. „Rezidenţii din Massachusetts merită răspunsuri imediate de la Facebook şi Cambridge Analytica„, a declarat pe Twitter Maura Healey. Comisia pentru informaţii a Marii Britanii a anunţat, de asemenea, sâmbătă că au deschis o anchetă privind firma Cambridge Analytica, care are clienţi şi în Marea Britanie. „Vor fi puse în aplicare imediată şi fermă orice acţiuni penale sau civile decurg din rezultatele anchetei„, a declarat Elizabeth Denham, comisarul şef pentru informaţii. Facebook a anunţat tot sâmbătă că a suspendat firma Cambridge Analytica după ce a constatat că politicile sale de securitate au fost încălcate, ceea ce înseamnă că firma şi grupul din care face parte, Strategic Communication Laboratories (SCL), nu mai pot cumpăra reclame şi nici nu mai pot administra paginile aparţinând clienţilor lor. Ziarele „New York Times” şi „London’s Observer” au subliniat că este cea mai mare spargere de informaţii din istoria companiei Facebook. Ziarul britanic „London’s Observer” relatează că la începutul anului 2014, firma Cambridge Analytica a cules fără autorizaţie informaţii de la utilizatorii de Facebook pentru a construi un program software care să facă previziuni şi să influenţeze opţiunile electoratului la urne./mbaciu/dsirbu
REUTERS – 17 martie