Bucureşti fm a aniversat ieri 28 de ani de emisie. Postul aparţine de Radio România, fiind primul şi singurul post de radio dedicat vieţii zilnice a Capitalei. Denumit iniţial Antena Bucureştilor, apoi Radio Bucureşti, parte a reţelei Radio România Regional, Bucureşti fm este un post de radio dinamic, implicat în viaţa comunităţilor, putând fi recepţionat pe frecvenţa de 98,3 MHz în fm şi online, pe bucurestifm.ro.
Pentru că de 28 de ani joacă în acelaşi film cu bucureştenii, Bucureşti fm sau, pe numele de alint BFm, şi-a răsfăţat ascultătorii printr-o seară la film. Midnight Sun, distribuit de Vertical Entertainment, a fost alegerea, iar 28 de ascultători pentru 28 de ani au vizionat în avanpremieră naţională o frumoasă şi emoţionantă poveste. Mai mult, pentru momentul aniversar, echipa BFm a realizat un short movie pe care l-a proiectat pe marele ecran şi care poate fi vizionat pe bucurestifm.ro, pe canalul de YouTube al postului şi pe pagina de Facebook.
„Pentru noi, Bucureştiul este oraşul în care trăim şi, mai ales, din care trăim. Ne hrăneşte fizic şi spiritual. Ne oferă mereu ceva nou, ceva inedit, ceva cool, altceva-ul care ne scoate din rutină. Cum oraşul se dă pe radio zilnic, asta înseamnă distracţie garantată pe frecvenţa noastră, 98,3. De 28 de ani, personalitatea oraşului se aude tare şi răspicat pe radio! Cu bunele şi relele, cu frumuseţile şi planurile lui. Viu şi deştept, ca noi!”, spune Flavia Voinea, Managerul Bucureşti fm.
„Dacă la Matinal avem invitaţi cei mai vogă artişti, muzica postului nu putea să fie altfel. De altfel, mai toţi artiştii care se aud acum pe radio au venit pentru prima dată la noi în studio, iar multe dintre piesele care au devenit hit-uri s-au auzit pentru prima dată la Bucureşti fm. Am inventat multe concepte radio pe care acum oamenii le consideră fireşti şi le regăsesc dezvoltate pe multe posturi de radio din România. Sunt lucruri pe care le confirmă cronologia din online”,spune Răzvan Petre, realizatorul Matinalului (alături de Marius Stoica) şi Playlist Manager-ul BFm.
„Fiecare cu filmele lui din cap. Dacă mai adaugi şi 28 de fani în ecuaţie, matematica anilor devine brusc ofertantă. Sunt mândru sa fiu #bfm la cei 30 de ani ai mei. Promit să bat eu pasul pe loc şi să fiu de-o vârstă cu job-ul. Dar face el cinste! La mulţi ani de cel puţin 98,3 ori”, spune şi Marius Stoica, cel de-al doilea Matinal al BFm.
În 2010, postul şi-a început parcursul său în fm. A schimbat echipele de realizatori pentru principalele emisiuni, a elaborat desfăşurătoare, un pachet audio nou şi unitar şi o campanie de promovare a noului brand, Bucureşti fm. Postul şi-a definit formatul muzical – Contemporary Hit Radio, ceea ce presupune difuzarea hiturilor curente, contemporane. Publicul ţintă al postului a devenit segmentul cu vârste între 30 şi 50 de ani, cu studii medii şi superioare, uşor preponderent feminin. Temele importante, cu impact, sunt urmărite pe parcursul întregii zile, autopromovate pe www.bucureştifm.ro şi pe reţelele de socializare, prin conturile asociate postului.
În 2013 Radio România Bucureşti fm a continuat procesul de repoziţionare, prin obiectivele fixate în grila de programe concepută pentru a îmbunătăţi cota de piaţă a postului şi atragerea publicului ţintă. Noua grilă a adus schimbări majore în structura programelor de ştiri: patru jurnale complexe în fiecare zi.
2014 a fost momentul în care Radio România Bucureşti fm este poziţionat pe piaţa media ca un radio al comunităţilor, dat fiind caracterul eterogen al locuitorilor din Capitală. Postul difuzează program propriu 24 de ore din 24, cu o grilă ce cuprinde emisiuni de actualitate, muzicale, culturale, inclusiv cultură urbană, cu realizatori dedicaţi pe fiecare linie de emisiuni. Grupajele de ştiri sunt proprii şi difuzate din oră în oră, cu jurnale extinse la 8:00, 12:00, 17:00 şi 20:00. În prime-time, intervalul de difuzare al ştirilor este de 30 de minute.
Radio România Bucureşti fm s-a afirmat pe reţelele de socializare, mai ales pe Facebook, prin campanii de succes – EU aleg ROmania (prima pagină de Facebook a Radio România care a atins 100.000 de vizualizări în cadrul unei singure campanii), dar şi prin implementări tehnice – live video stream pe Facebook.
În 2015 au continuat emisiunile şi ştirile în care sunt abordate atât teme de interes pentru publicul-ţintă, cât şi actualitatea bucureşteană. Online, Bucureşti fm a acordat o atenţie specială dezvoltării pe Facebook şi pe canalul de Youtube Bucureşti fm, unde există înregistrările emisiunilor Bună dimineaţa, Bucureşti, De 10 X România, Pauza de prânz, În comunitate, Sens unic, Linia de noapte şi City Break, precum şi materialele video realizate de reporterii şi redactorii Bucureşti fm.
Din 2016 Bucureşti fm capătă şi alintul de Be FM. Be fresh, be smart, be cool… Be FM! – noul mesaj care se încadrează perfect în dorinţele actuale ale consumatorilor tineri. Be FM este on-air 24 de ore din 24.
Datele de audienţă din 2017 arată pentru Bucureşti un Daily Reach de 20.300 şi Market Share de 1.1%. La nivel naţional, Bucureşti fm a ajuns la 103.600 Daily Reach şi 0.5 Market Share. BFm va continua să fie postul destinat şi dedicat bucureştenilor pentru că, aşa cum spun cei din echipa radioului, De 28 de ani jucăm în acelaşi film!
RADOR (18 aprilie)