Matei Dima, cunoscut publicului ca BRomania, a fost invitatul Serilor FJSC, organizate de Facultatea de Jurnalism si Științele Comunicării si moderate de conf.univ.dr Antonio Momoc.
Timp de două ore, in amfiteatrul R3 de la Universitatea București, Matei le-a vorbit studenților aspiranti la o cariera in jurnalism despre publicitate online, campanii virale, vlogging dar si despre influenceri si reteta succesului: „Rețeta succesului nu există! Este ca si cum ai avea toate ingredientele unui fel de mâncare pe care nu l-ai mai gătit, poate sa iti iasă perfect sau poți face toxiinfecție…”.
Provocat de studenți sa răspundă daca se consideră seful influencerilor, datorită succesului pe care il are, Matei le-a raspuns cu umor „Nu sunt șeful lor! Stăpânul, prefer!”, adăugând „Nu ma consider un influencer, mai degrabă content creator (n.r.creator de conținut), pentru ca termenul de influencer mi se pare prea general”. Nu ii place sa își pună viața pe tapet si preferă sa se prezinte in fața publicului său strict ca un personaj.
„Nu este important numărul de followers, ci reach-ul, la câte persoane a ajuns mesajul meu”.Nu merge el la companii, in general, ci companiile vin la el. Uneori îi iese din prima, alteori face mai multe propuneri de mesaje până ajunge la un numitor comun cu dorințele celui care il solicită. A si refuzat companii cu mesajul cărora nu a rezonat.
„Nu poți fi pe placul tuturor, tot timpul vor exista <hateri> care vor avea ceva de comentat., mai ales când ai succes. Primul impuls este sa judecăm”, spune Bro, dând un exemplu amuzant „Dacă văd un tip cu un Ferrari, o sa zic ia uite-l si pe asta, i-a luat tăticu Ferrari, nu o sa zic a muncit, si-a folosit inteligența, a făcut bani și si-a luat mașină…”
„Internetul nu i-a înrăit sau prostit pe oameni, doar i-a adus la un loc si le-a dat șansa sa se exprime liber si la vedere”, susține Matei, care a fost de acord cu studenții că media promovează in momentul de față multe non-valori „Ce sa facem, punem pauză 20 de ani nu mai facem copii, ne punem la punct sistemul de educație după care facem din nou?Reinventam roata?”.
Publicul consumă ce i se dă sau se difuzează ceea ce cere publicul? „Este un cerc vicios…”, dând exemplu două sketch-uri ale sale „Care este primul pas într-o afacere” vs „Cum m-am epilat pe piept”, al doilea a avut o audiență de câteva ori mai mare ca primul. „Oamenii prefera lucruri simple, ăsta este trendul”, adăugând că oamenii s-au saturat de general si se îndreaptă către nișe. „Acesta este si viitorul, nișa”.
Matei Dima este omul din spatele proiectului BRomania, cu peste 1 milion de fani pe Facebook si 500.000 de abonați pe YouTube. Este din Constanța si a studiat in Los Angeles, „capitala entertainment-ului”, de unde s-a întors acum 3 ani si unde vrea sa revină. Până atunci, are in plan un film și un serial si a pus umărul la crearea celei mai mari companii de Influencers din România si Europa Centrală si de Est, Global Influencers.
Adelina Boboc
RADOR – (18 mai)