Portul Constanţa poate deveni cel mai important port de tranzit din regiune – spune directorul general al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Nicolae Tivilichi. El a vorbit astăzi despre proiectele de modernizare a infrastructurii portuare. În premieră pentru portul Constanţa vor fi construite două dane de mare adâncime care să permită accesul navelor de tip RO-RO, specializate pentru transportul autovehiculelor.
Reporter: Sorin Cealera – Nicolae Dan Tivilichi a anunţat, în premieră, semnarea contractelor pentru realizarea proiectului de investiţie privind implementarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari, precum şi extinderea infrastructurii feroviare.
Nicolae Dan Tivilichi: Vom încerca să dezvoltăm sectorul RO-RO. Acest bagaj de investiţii va conduce la alocarea a doua dane specializate pentru RO-RO, este ceea ce i-a lipsit postului Constanţa. Adâncimea de 9 m în portul de lucru va permite oricărui tip de navă RO-RO să intre în portul Constanţa.
Reporter: Se urmăreşte eficientizarea sistemului feroviar din sectorul fluvio-maritim al portului şi al celui din ţară. Traficul total de mărfuri înregistrat în primul semestru al acestui an în porturile maritime Constanţa, Midia şi Mangalia a fost de 26,98 milioane tone, cu 8,8% mai mare decât în primul semestru din 2017.
Nicolae Dan Tivilichi: Portul Constanţa poate deveni cel mai important port de tranzit. Beneficiar la acest lucru este statul./rpatulea/fcostea
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 11 iulie