RADIO FRANCE INTERNATIONALE, 31 iulie 2018 – Ministrul Mediului anunță că discuțiile privind introducerea unei noi taxe auto sunt aproape de final în Guvern. Graţiela Gavrilescu a declarat marți că se lucrează la o variantă finală a legii, astfel încât aceasta să nu mai fie ”contestată și atacată”.
„Nu vreau să se repete greşeala, vreau ca formula de calcul la care lucrează grupul de lucru formată din reprezentanţii Ministerului Mediului, reprezentanţii Fondului de Mediu, ai Ministerului Transorturilor, ai Ministerului de Finanţe, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât, într-adevăr, cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la sfârşitul acestui an, grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte exact formula pe care trebuie să o impunem pentru perioada următoare. În paralel, până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării”, a declarat Graţiela Gavrilescu într-o conferinţă de presă cu ocazia prezentării bilanţului la şase luni de mandat.
Taxa de poluare auto a existat în mai multe forme în ultimii 11 ani, după aderarea la UE. Ultima variantă a fost timbrul de mediu, taxă desființată în februarie 2017 de actuala coaliție guvernamentală.
În aceste condiții, ”introducerea unei taxe de poluare auto este un concept european care este corect”, declară, la RFI, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor din România. El subliniază însă că noua lege ar trebui să încurajeze cumpărarea de autovehicule noi și ar trebui să conțină câteva prevederi clare: ”Valoarea taxei nu ar trebui să fie așa cum a fost, ci plătibilă anual pe toată durata de viață a autovehiculului. Taxa ar trebui să fie autoajustabilă în funcție de cel mai bun nivel de la un moment dat, pentru că cei ai luat în în 2007, un Euro 4, acum nu mai este cel mai ecologic”.
El mai e de părere că ”ministerul Transporturilor ar trebui să se asigure că această taxă să fie de valoare mică, plătibilă anual odată cu impozitul pe autovehicul, astfel încât cetățeanul să nu facă mai multe drumuri pentru a-și plăti taxele”./abuzoian
Mircea Oprea