Cele mai mari fluctuații se regăsesc la nivelul categoriei de produse pentru răceală, gripă și alergii și a celor dermatologice
București, 21 august 2018 – În ciuda unei scăderi cu aproximativ 8,3% față de primele trei luni ale anului, segmentul de piață OTC, ce include medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, înregistrează o evoluție stabilă, similară anului trecut când, în aceeași perioadă, se observa o scădere de aproximativ 7% față de primul trimestru al anului 2017.
Potrivit datelor Cegedim, în perioada aprilie-iunie 2018, piața de produse OTC din România a înregistrat vânzări de 810.2 milioane de lei, volumul de vânzări pentru prima jumătate a anului 2018 reprezentând circa 45,5% din vânzările totale înregistrate anul trecut.
Cele mai mari fluctuații se regăsesc la nivelul categoriilor pentru răceală, gripă și alergii, respectiv categoria de produse dermatologice. În timp ce prima categorie a scăzut cu 40,5% față de primul trimestru, categoria de produse dermatologice a înregistrat o creștere de 25%, având în vedere sezonalitatea produselor. Dacă în primele trei luni ale anului, toate categoriile înregistrau creșteri, în al doilea trimestru categoriile cu creșteri de vânzări includ doar produsele Lifestyle OTC, gastrointestinale și dermatologice.
Pe prima poziție se află categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 187,6 milioane de lei și o cotă de piață de 23,2% în T2 2018, față de 175,9 milioane de lei în volume de vânzări și cotă de piață de 19,9 %, rezultate aferente primelor trei luni ale anului. Aceasta este urmată de categoria de produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale, cu vânzări de 167 milioane de lei, o creștere de 9,08% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Următoarele poziții în clasament sunt ocupate de categoria de produse pentru răceală, gripă și alergii, cu vânzări de 145 milioane de lei și cotă de piață de 17,9 %, categoria analgezice, cu 110,3 milioane de lei în volume de vânzări și 13,6% cotă de piață și categoria vitamine, minerale și suplimente, cu vânzări de 104,8 milioane de lei și 12,9% cotă de piață.
RASCI, ca entitate reprezentativă pentru segmentul de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, susține administrarea responsabilă și avizată prin informarea corectă și educarea consumatorilor din România.
Începând cu anul trecut, asociația desfășoară campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, un demers educațional pe termen lung, care urmărește să contribuie nu doar la informarea, ci și la responsabilizarea consumatorilor, astfel încât aceștia să fie conștienți că sănătatea lor depinde și de ei și că trebuie să folosească în mod corect și informat produsele din aceste categorii.
Campania se bucură încă de la început de sprijinul Ministerului Sănătății, Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciștilor din România (CFR) și al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). Acestora li s-au alăturat și Societatea Studenților în Farmacie București (SSFB) și Federația Asociațiilor Studenților Farmaciști din România (FASFR), Societatea Studenților în Medicină din București (SSMB), Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR) și Asociația Info-Sănătate.
Mai multe informații despre campanie sunt disponibile pe site-ul și pagina de Facebook ale acesteia, www.aleginformat.ro și https://www.facebook.com/aleginformat/.