Înființat în februarie 1998, printr-un proiect al fundației Freedom House de către 33 de membri fondatori, BRAT a avut ca obiectiv, pentru început, verificarea independentă și obiectivă a cifrelor de difuzare ale publicațiilor tipărite. Pe parcurs s-au adăugat, în aceeași manieră transparentă și obiectivă, audiența presei scrise, studiul de consum și strategie media, audiența mediului online și a panotajului, precum și monitorizarea investițiilor în publicitate în 4 medii: presă scrisă, online, radio și outdoor.
De-a lungul existenței, BRAT a contribuit la dezvoltarea industriei de media și publicitate și s-a consolidat într-o asociație reprezentativă reunind, în prezent, peste 150 de membri din industria de media și publicitate: editori de presă online, presă scrisă, agenții, regii și clienți de publicitate, stații radio și companii de outdoor.
BRAT sărbătorește cei 20 de ani de existență printr-un eveniment aniversar de amploare la care este invitată întreaga industrie de media și publicitate. Cu această ocazie se va lansa noua identitate vizuală a asociației, care menține caracteristicile de seriozitate și încredere, dar aduce un aer dinamic, modern, în acord cu evoluția din ultimii ani. De asemenea, evenimentul va fi un bun prilej de evidențiere și mulțumire fata de cei care au contribuit în mod excepțional la dezvoltarea BRAT, în ultimii 20 de ani.
Evenimentul va avea loc în București, în data de 27 septembrie 2018 și va reuni membri și furnizori, parteneri și prieteni, intreaga industrie de media si publicitate.
BRAT s-a diferențiat ca deschizător de drumuri în industria media, asumându-și provocări, adoptând noi standarde și dezvoltând continuu proiectele sale. Studiile asociației urmează cele mai bune practici și metode la nivel internațional în domeniul cercetării media, selectate și adoptate de membrii asociației, și adaptate specificului industriei locale. Fie că a fost prima organizație care a utilizat în România tehnici și metode inovatoare de la nivel internațional, fie că a dezvoltat proiecte curajoase ce au devenit exemple pentru industriile altor tări, BRAT a fost preocupat de dezvoltarea industriei de media și publicitate din România și a construit instrumente profesioniste care stau la baza dezvoltării și profesionalizării industriei media și de publicitate.
Informații suplimentare:
Despre BRAT
Biroul Român de Audit Transmedia este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanța ai produselor media.
BRAT sprijină industria de media și publicitate prin studii strategice și tactice utilizate în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media. BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), presei scrise (SNA si auditul tirajelor) și a panotajului (SAO), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS), și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presa scrisa, panotaj si radio.