În judeţul Hunedoara, sunt disponibile de astăzi un număr de telefon unic şi dispecerat pentru deszăpezire. Autorităţile promit că utilajele vor fi folosite mai eficient în această iarnă pe drumurile din judeţ. Locuitorii pot comunica eventuale probleme şi pot afla în timp real care este starea drumurilor.
Reporter: Ilie Pintea – Ca să acţioneze eficient pe perioada iernii, dar şi pentru o mai bună transparenţă a serviciilor, Administraţia judeţului Hunedoara deschide, începând de astăzi, acest dispecerat care va centraliza intervenţiile în derulare şi va prelua toate apelurile venite din judeţ.
Costel Avram, adminisratorul public al judeţului Hunedoara: Va fi un număr unic, chiar de mâine apare şi o pagină pe Facebook, în care toţi cetăţenii vor avea toate datele pe fiecare zonă, cine răspunde. 24/24 de ore cineva va răspunde la telefon şi va prelua problemele care sunt la nivelul judeţului şi având în vedere faptul că toate maşinile au GPS-uri, vom putea vedea în timp foarte scurt dacă maşinile îşi fac treaba.
Reporter: Intervenţiile vor fi prioritizate potrivit importanţei drumurilor din judeţ, o atenţie specială urmând să fie acordată celor care ajung în staţiunile montane, iar hunedorenii vor avea acces în timp real la date privind stadiul drumurilor deszăpezite. Pe lângă un plus de transparenţă, acest sistem permite şi o mai bună gestionare a resurselor, pentru că datorită monitorizării, vor fi plătite doar intervenţiile efectuate./ilixandru/aionescu
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 6 decembrie