În luna noiembrie, în Uniunea Europeană, au scăzut în continuare vânzările automobilelor, din cauza înăspririi procedurilor de testare a autovechicuelor la nivel mondial (WLTP). Cele mai importante pieţe de auto au înregistrat, fără excepţie, performanţe slabe, iar la nivelul mărcilor, majoritatea producători de maşini au înregistrat o scădere în domeniul vânzărilor. Desigur, au fost şi excepţii, astfel că producătorii Mercedes, Volvo şi Toyota au reuşind să îşi crească vânzările într-o oarecare măsură, însă cea mai mare performanţă a obţinut-o producătorul Automobile Dacia.
Nu sunt semne de schimbare a situaţiei
În UE, în luna noiembrie au scăzut vânzările de automobile noi, din cauză că pentru producătorii de maşini o problemă este trecerea la noul sistem WLPT, ceea ce înseamnă că orice model nou de maşină lansat trebuie să fie omologat sub acest nou standard, fără de care nu poate fi vândut şi introdus în circulaţie. Acesta a fost motivul pentru care unii producători de maşini nu au reuşit să obţină pentru multe modele de maşini autorizarea necesară punerii în circulaţie şi au fost nevoiţi să îşi reducă producţia. După scăderea dramatică din luna septembrie şi a scăderii semnificative din luna octombrie, în noiembrie s-au vândut în Europa aproximativ 1,12 milioane de maşini noi, ceea ce a însemnat o scădere de 8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, potrivit ultimelor date statistice publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În primele 11 luni ale anului au fost vândute în UE peste 14,1 milioane de maşini, ceea ce înseamnă o creştere de doar 0,8%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Potrivit statisticilor din luna noiembrie, pe principalele pieţe de maşini europene au fost vândute mai puţine maşini decât în anul precedent. Vânzările au scăzut în Franţa, cu 4,7%, în Marea Britanie (3%), în Spania (12,6%), în Germania (9,9%) şi în Italia (6,3%). Luna trecută, numai în cinci ţări ale UE au crescut vânzările de maşini: Lituania (17,2%), Grecia, (5,7%), Letonia (4,9%) şi Slovacia (0,6%).
Cel mai mult au crescut vânzările producătorului Dacia
În funcţie de grupurile de firme, pe ultimul loc se află Volkswagen, vânzările de automobile Porsche înregistrând o scădere de peste 62%, Audi aproximativ de 40%, în timp ce vânzările grupului Nissan au scăzut cu 31% şi ale Renault cu peste 28%. În schimb, unii producători de maşini au reuşit să îşi crească vânzările şi în această perioadă grea, ca de exemplu Skoda (1,1%), Toyota (4,5%), Mercedes (4,5%) şi Volvo (13,4%). Însă câştigătorul absolut este producătorul Automobile Dacia, care luna trecută a vândut peste 44 de mii autoturisme, ceea ce înseamnă o creştere de peste 15% faţă de perioada similară a anului 2017.
INFOSTART (16 decembrie)
Traducerea: Andrei Demény