Statele europene trebuie să ofere un răspuns ferm faţă de violenţele bazate pe orientare sexuală, identitate de gen ori caracteristici sexuale, petrecute în şcoli. Este avertismentul pe care îl lansează, într-un nou raport publicat în această lună, Consiliul Europei şi UNESCO.
Reporter: Arina Petrovici – Violenţele în şcoli, bazate pe orientare sexuală, identitate de gen ori caracteristici sexuale există oriunde în Europa, însă nu sunt raportate cu acurateţe. Eforturile autorităţilor europene din educaţie de a pune în discuţie această problemă trebuie intensificate în vederea creării unui mediu sigur pentru copii şi prevenirii consecinţelor negative asupra sănătăţii şi a performanţelor lor. Acestea sunt principalele concluzii ale noului raport realizat de Consiliul Europei, în parteneriat cu UNESCO. Orice elev perceput ca neconform cu normele dominante, fie că este vorba de aspectul său fizic, de alegerile sale vestimentare, de comportamentul său ori de atracţia fizică sau emoţională către alţii, poate deveni o victimă – avertizează Eleni Tsetsekou, şefa unităţii orientare sexuală şi identitate de gen din cadrul Consiliului Europei.
Eleni Tsetsekou: Este un tip de violenţă care a existat dintotdeauna în şcoli şi ale cărei ţinte au fost elevii care arătau diferit sau erau percepuţi ca fiind diferiţi, ca aparţinând comunităţii LGBT, dar nu este un fenomen nou. Ceea ce este nou este faptul că statele membre ale Consiliului Europei au decis să pună în discuţie această problemă, să vină cu un anume tip de răspuns. Suntem abia la început. Doar şase din cele 47 de ţări membre au reuşit până acum să ofere un răspuns clar şi cuprinzător acestui fenomen.
Realizator: Conform raportului, ele sunt: Belgia (parţial), Irlanda, Olanda, Norvegia, Suedia şi Marea Britanie. Documentul oferă recomandări statelor europene cu privire la modalităţile prin care se pot asigura că toţi copiii se pot bucura de dreptul lor la educaţie, într-un mediu sigur./csimion/schelaru

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (25 decembrie)