O mică exploataţie viticolă din Villedommange (nordul Franţei) se pregăteşte să lanseze în această lună pe piaţa japoneză o sticlă de şampanie al cărei ambalaj îşi schimbă culoarea când ajunge la temperatura potrivită pentru consum, informează AFP. Ambalajul acestei şampanii obţinute din recolta anului 2008, complet alb la început, capătă desene roz, care reprezintă fluturi şi note muzicale, atunci când este scoasă din frigider. Brevetată la Institutul naţional al proprietăţii industriale la începutul lui februarie, tehnologia, dezvoltată de cultivatorul Infinite Eight împreună cu societatea Distripac cu sediul în Somain (nordul Franţei, constă în acoperirea sticlei într-o peliculă fină din plastic pe care sunt imprimate motive şi culori care reacţionează la temperaturi scăzute datorită unui lac termosensibil. „Este o premieră. Suntem singurii care o fabricăm din regiunea Champagne” – a spus pentru AFP Nicolas Le Tixerand, directorul Villedommange, unul dintre inventatorii etichetei care se transformă din gri în roşu atunci când băutura ajunge la temperatura potrivită. „Este marketing. Dar este şi o bună metodă educativă şi jucăuşă prin care afli când o sticlă de şampanie este gata pentru a fi consumată” – a adăugat acesta. După Japonia, sticlele de şampanie vor fi disponibile, într-o nouă gamă, şi în Franţa începând cu luna aprilie./ssirbu/rcostea
www.radioiasi.ro