În Germania, mașinile electrice emit mai mult CO2 decât autovehiculele cu motoare diesel, potrivit unui studiu realizat de fizicianul german Christoph Buchal. Ținând cont de emisiile de CO2 legate de producția de baterii și de combinația energetică germană, care este încă încărcată cu cărbune, automobilele electrice emit cu 11 până la 28% mai mult CO2 decât echivalentele lor diesel, potrivit studiului prezentat miercuri la Institutul Ifo din München. Extracția și prelucrarea litiului, a cobaltului și manganului utilizate pentru baterii necesită multă energie. Astfel, bateria unui model Tesla 3 reprezintă între 11 și 15 tone de CO2. Având în vedere o durată de viață de 10 ani și o utilizare de 15.000 de kilometri pe an, aceasta înseamnă de la 73 până la 98 de grame de CO2 pe kilometru, potrivit cercetătorilor germani Christoph Buchal, Hans-Dieter Karl și Hans -Werner Sinn.
La acestea se adaugă și emisiile de CO2 asociate producției de energie electrică necesară funcționării modelelor electrice. În realitate, conform studiului, o maşină Tesla va emite în cele din urmă între 156 și 181 de grame de CO2 pe kilometru, adică mai mult decât o mașină diesel comparabilă cu marca germană Mercedes, de exemplu.
(www.lesoir.be – 19 aprilie)/rcostea/ddaniela