eMag a devenit cel mai mare magazin online din Ungaria, Extreme Digital ocupând locul al doilea, în timp ce Media Markt se situează pe locul al treilea în 2018, pe baza datelor de trafic online – se arată în comunicatul remis agenţiei ungare de presă MTI de Grupul de cercetare economică din domeniul digital (GKI Digital).
După o perioadă de patru ani, eMag a reuşit să preia conducerea clasamentului, condus până atunci de Extreme Digital. În acelaşi timp, apare întrebarea: cum se va transforma piaţa în urma fuziunii din primăvară a celor două mari magazine online? Pentru a putea răspunde la aceasta întrebare, trebuie să mai aşteptăm până în 2020 – se arată în comunicat. Potrivit datelor GKI Digital, primii 10 comercianţi din listă au o cifră de afaceri netă, din vânzările online, de aproximativ 150 miliarde de forinţi (459,37 milioane euro). La aceste venituri, au fost asociate un total de peste 5 milioane de tranzacţii (comenzi) realizate cu succes – se arată în comunicat. Dintre cele peste 5.000 de magazine online aflate în evidenţele GKI Digital, în 2018, primele 10 au reprezentat 35% din piaţă, în scădere cu 2 puncte procentuale faţă de anul anterior. Ritmul de creştere al celor mai mari magazine online este mai mic decât media pieţei, totalul de vânzări al primelor 10 magazine crescând cu doar 11% într-un an, în timp ce vânzările online cu amănuntul au crescut cu 17% în Ungaria. GKI Digital face clasamente publice începând din 2015 pentru cei mai mari comercianţi online de pe piaţa ungară./lendrefy/gioan
MTI – 29 mai