Dublul standard de calitate este încă descoperit în magazinele din ţară, de cele mai multe ori de românii care muncesc în străinătate şi se întorc mai des acasă, mai ales acum că a venit vara. Văd că unele produse, cu care s-au obişnuit în vest, sunt de calitate inferioară la noi, cu toate că amenzile pot ajunge şi la 4% din cifra de afaceri pentru companiile producătoare. Corespondentul RRA Adrian Lungu a vorbit cu unul dintre responsabili pentru aplicarea acestor sancţiuni.
Reporter: Potrivit experţilor în protecția consumatorilor, probleme privind dublul standard de calitate nu sunt semnalate doar în România.
Dorel Fechete, Comisariatul în Protecția Consumatorilor Sălaj; Produsele trebuie să conţine aceleași ingrediente, cu câteva excepții impuse de anumiți factori obiectivi și legitimi. Aceşti factori variază de la lipsa sezonieră a ingredientelor până la legislațiile naționale, menită să reducă zahărul din produsele alimentare și băuturi, de exemplu.
Reporter: Practica este considerat o înșelăciune.
Dorel Fechete: Companiile vor avea interdicţie să comercializeze produse cu caracteristici diferite sub același brand pe pieţe diferite, riscă amenzi de până la 4% din cifra de afaceri. La nivel național, noi avem Legea 363 din 2017 privind practicile comerciale incorecte, deci o aplicăm și în momentul de față.
Reporter: Asemenea probleme privind diferențele de calitate sunt semnalate deseori, mai ales la produsele de tip detergenți, cosmetice dar și la unele produse alimentare./rpatulea
ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 10 iunie