Renault a anunțat încheierea unui acord de colaborare cu Grupul Coscharis pentru producția și comercializarea de vehicule în Nigeria. Începând cu luna octombrie, uzina din Lagos, proprietate a statului nigerian, va începe să asambleze modelele Duster și Logan. Cele două mașini, care în Europa sunt construite în România și vândute sub marca Dacia, vor fi propuse la nivel local cu marca Lozenge pe capotă, așa cum se întâmplă deja pe multe piețe mondiale, cum ar fi Argentina și în cazul Duster India. Autoturimsmele vor fi vândute de rețeaua de distribuție Coscharis, împreună cu alte două modele ale grupul transalpin, Kwind și Oroch, importate din Brazilia. Anunțând începutul acestei noi colaborări, de la Paris se subliniază modul în care Grupul Renault este lider în Africa cu o cotă de piață de 18% și 216.000 de vehicule livrate în 2018, un procent pe care societatea franceză şi-a propus să îl consolideze și prin inițiativa nigeriană. Pentru Renault, în prezent cele mai importante țări ale continentului african sunt Marocul, Algeria, Africa de Sud și Egiptul. Trebuie amintit că în același complex african unde vor fi produse liniile Renault, Coscharis Motors Assembly Ltd, compania înființată în 2014, filială a Coscharis Motors, construieşte deja din noiembrie 2015 pick-ul Ranger, sub licența Ford . Pentru Fabrice Cambolive, directorul de operațiuni al grupului Renault pe regiuniile Africa, Orientul Mijlociu, India și Pacific: „Cu o populație de peste 200 de milioane de locuitori, Nigeria este o țară africană strategică. Coscharis Group este un jucător de renume pe piața ‘asamblării și distribuției autovehiculelor. Datorită competenţei sale și a produselor noastre adaptate nevoilor locale, vom putea răspunde imediat la cererea clienților noștri din Nigeria”. Cosmas Maduka, CEO al Coscharis Group, companie înființată în 1977, deținută 100% de Nigeria: „Acest parteneriat, prin intermediul uneia dintre filialele noastre, Coscharis Motors, creează valoare ca protagonisşti ai industriei auto din Nigeria. Acest eveniment marchează o nouă etapă în evoluția organizației noastre, care demonstrează continuitatea pe termen lung. Ne angajăm să extindem domeniul de activitate al dealerilor noștri, deoarece aceasta este o oportunitate strategică, cea de a oferi clienților noștri vehicule performante, cu un raport bun calitate- preţ”./cpaunel/vdraguta
www.ansa.it