Ținând pasul cu vremurile, o nouă versiune a legendarului joc Monopoly dezvăluită marți sărbătorește femeile, alocându-le mai mulți bani decât bărbaților și înlocuind tradiționala mascotă, un om de afaceri cu mustață și joben, cu nepoata sa, un investitor. Spre deosebire de unchiul ei, un mogul imobiliar avid de noi proprietăți, „Doamna Monopoly” are misiunea de a investi în femei antreprenoare și inventatoare: jucătorii nu vor cumpăra case sau clădiri, ci inovații create de femei, cum ar fi WiFi sau încălzire solară. Regulile prevăd, de asemenea, ca femeile să primească ceva mai mulți bani la începutul jocului și de fiecare dată când trec pe caseta „plecare”. Ceea ce constituie diferența salarială din viața reală: în Statele Unite, femeile care lucrează cu normă întreagă câștigă, de exemplu, în medie, doar 81% din salariile bărbaților, potrivit Departamentului Muncii din SUA. „Totuşi, dacă bărbații își joacă bine cărțile, pot câștiga și mai mulți bani”, asigură Hasbro, producătorul jocului, într-un comunicat. O altă diferență: pionii, reprezentați în mod tradițional în Statele Unite de o mașină, un fier de călcat sau un pantof, sunt înlocuiți de un caiet, un avion de afaceri sau un ceas. ” ‘Doamna Monopoly’ a fost creată pentru a-i inspira pe toți, tineri și bătrâni, prin evidențierea femeilor care au contestat status quo-ul”, spune Hasbro. Această versiune a jocului de masă va fi disponibilă începând cu jumătatea lunii septembrie în Statele Unite și în alte țări, printre care se numără Franța, Canada sau Belgia. /rcostea/ddaniela
www.le soir.be – 11 septembrie