Mecanicii de la CFR Călători au început de astăzi o serie de proteste care ar putea dura întreaga săptămână. Aproximativ 100 de sindicaliști au fost astăzi în fața Ministerului Transporturilor și au cerut aprobarea statutului personalului feroviar, o lege care le-ar permite creșterea salariilor și condiții de muncă mai bune. Oamenii sunt îngrijorați şi de faptul că de aproape zece ani CFR Călători nu a mai primit bani pentru achiziții de locomotive și vagoane, în condițiile în care aproape jumătate dintre locomotivele, automotoarele și ramele electrice sunt mai tot timpul defecte sau scadente la reviziile mari. Colegul nostru Alex Lancuzov a stat de vorbă cu câțiva dintre sindicaliști.
-: CFR Călători nu are locomotive suficiente la trenuri, cele cu care ies sunt vechi, media este de 49 de ani, ele sunt făcute să funcționeze 18-20 de ani conform legislației din România, dar în momentul când fac revizii mari se mai prelungeşte.
Reporter: Sunteţi mecanic de locomotivă. Cât de grea e viața?
-: Nu avem condiții, frigidere nu avem deloc, scaune, este foarte, foarte grea.
Reporter: Aer condiționat aveți în locomotivă?
-: Acasă, aici nu.
Reporter: Cum aţi trecut vara?
-: Cu apă clocită. Ce să mai spunem? Salariul… vai de capul nostru, salariul …, să vă arăt un fluturaş, un salariu de mecanic de locomotivă, 1.282, rest de plată.
Realizator: Ministerul Transporturilor susține că prin Autoritatea de Reformă Feroviară derulează o licitație de aproape un miliard de euro pentru achiziția a 80 de automotoare noi, iar de luna aceasta salariile de la CFR Călători au crescut cu 15%./apuscasu/schelaru
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (16 septembrie)