Comunicarea, modul de interacţionare şi lipsa empatiei faţă de suferinţele celor bolnavi, sunt cele mai frecvente nemulţumiri semnalate de pacienţii care beneficiază de serviciile sistemului medical din România. Aceste informaţii sunt conţinute într-un raport al Ministerului Sănătăţii realizat în baza unor chestionare în rândul pacienţilor. Datele au fost prezentate, astăzi, la Satu Mare, la o conferinţă pe teme medicale.
Reporter: Sergiu Podină – Medicii, managerii de spitale, directorii de îngrijiri și asistenții medicali prin intermediul sesiunilor științifice vor împărtăși modele de bune practici implicit în ceea ce privește îngrijirea pacientului, încercând să găsească totodată răspunsuri la îngrijorările lor legate de subiectul central al evenimentului.
Sorina Pintea, ministrul sănătății: Problema comunicării este una din problemele principale care grevează activitatea sistemului medical din România. Trecând peste orice, sistemul sanitar suntem noi, modul în care ne facem datoria fiecare se reflectă asupra ceea ce înseamnă sistemul de sănătate din România.
Reporter: Mita pe care pacienții o dau medicilor și asistenților în spitalele României a fost un alt subiect despre care Sorina Pintea a vorbit. Întrebată fiind, ministrul sănătății afirmă că această practică, din păcate, nu a dispărut și nici nu crede că acest lucru se va întâmpla prea curând.
Sorina Pintea: Avem un chestionar de feedback pe care îl prelucrăm. Raportul acesta se publică pe site-ul ministerului, dar în afara acelor cifre se văd, de exemplu, și spitalele unde se percepe declarativ, fiindcă pacienții spun asta. Nivelul a scăzut. Era de așteptat să scadă; nu va dispărea acest fenomen decât poate în timp. Dar suntem de vină cu toții, deopotrivă, și pacienți, și personal medical./rpatulea/ilapadat

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (3 octombrie)