Agenția Internațională pentru Energie a avertizat că din cauza creșterii volumului de vânzări a mașinilor de tip SUV (Sport Utility Vehicle – vehicul sportiv-utilitar), acest tip de mașină a devinit al doilea mare producător de emisii de dioxid de carbon la nivel global, în ultimul deceniu. SUV-urile reprezintă aproximativ 40 de procente din totalul autoturismelor vândute anual. În țări precum SUA și Australia, SUV-urile reprezintă, acum, aproximativ 60 de procente din vânzările de autoturisme noi însă aceste vehicule sunt mai puțin eficiente din punct de vedere al normelor de poluare, devenind astfel al doilea factor ca mărime în privința creșterii producției de dioxid de carbon, începând cu 2010. Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, creșterea numărului de SUV-uri a anulat beneficiile introducerii în circulație a mașinilor mai mici și mai puțin poluante, dar și a mașinilor electrice. Dacă utilizatorii continuă să aleagă SUV-urile, acestea vor mări cu aproximativ două milioane de barili pe zi cererea de petrol la nivel global, până în 2040, relatează corespondentul BBC./cstoica/vdraguta
(BBC SERVICIUL MONDIAL – 16 octombrie)