Rolul serviciilor publice media în promovarea egalităţii de gen
Serviciile publice media din cadrul EBU au peste 110.000 femei angajate, reprezentând 45% din totalul forţei de muncă din serviciile publice media, cu 5%mai mult decât în restul sectorului audiovizual din Uniunea Europeană. Acestea ar trebui să fie promotoare ale egalităţii de gen, al rolului puternic pe care modelele feminine îl au în mass media.
Mulţi membri EBU au ca prioritate egalitatea de gen, fapt ce a dus la schimbarea culturii organizaţionale, cu beneficii ce derivă din acest lucru – o rată crescută a inovării, creativităţii şi a productivităţii, prin crearea unor echipe de lucru mixte.
Noul raport EBU, „All Things Being Equal”, a fost produs de Serviciile publice media pentru Serviciile publice media, dorind astfel să împărtăşească cele mai bue practici din întreaga industrie.
Raportul explorează strategiile folosite de organizaţiile media care aplică egalitatea de gen. Angajarea în discuţie, atât a salariaţilor bărbaţi, cât şi a femeilor, este vitală pentru acurateţea studiului. Sunt aduse astfel beneficii semnificative culturale şi creative. Lucrarea pune accent pe un numar de principii considerate obligatorii de către EBU:
– Egalitatea de gen nu este numai un drept fundamental al omului, dar şi temeiul unei lumi a păcii, a prosperităţii şi a sustenabilităţii;
– Economia globală nu poate opera la întregul său potenţial atâta vreme cât nu sunt folosite, în mod sistematic, toate categoriile de persoane;
– Egalitatea şi diversitatea sunt elemente indispensabile dezvoltării unor societăţi cu adevărat democratice.
Raportul este public şi poate fi consultat la adresa:
https://www.ebu.ch/publications/gender-equality-guidelines
Sursă: EBU
RADOR – 10 decembrie