Să asculți muzică clasică la mall sau când îți faci cumpărăturile la un hipermarket? Da, pentru că din octombrie 2010, în fiecare zi a lunilor martie și octombrie, Radio România Muzical propune înregistrări cu celebre lucrări din muzica cultă în spații neconvenționale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firme.
Partenerii proiectului sunt nume importante din retailul și business-ul românesc, care au susținut inițiativa cu entuziasm, observând impactul pozitiv pe care campania o are și asupra propriilor angajați, și asupra clienților lor din întreaga țară: Carrefour România, Cora România, Mega Image, Mobexpert, Dedeman, Leroy Merlin, Librăriile Humanitas, Castelul Bran, CRH România, Iulius Mall din Iași, Timișoara, Cluj și Suceava, Mood Media, Palas Mall Iaşi, ParkLake Shopping Center și Băneasa Shopping City din București, PwC România, Vivo Pitești și Baia Mare, Arena Mall din Bacău, Hello Shopping Park din Bacău.
O altă latură a proiectului se derulează în școlile românești, “Ascultă 5 minute de muzică clasică” fiind un program național la care, în ultimul an școlar, 2019-2020, au participat peste 230.000 elevi din întreaga țară.
Ambasador al proiectului “Ascultă 5 minute de muzică clasică” este celebrul violonist Alexandru Tomescu, protagonist al recitalului Beethoven(Tom)escu ce va avea loc pe 21 martie la ParkLake Shopping Center din București. Celebrând ziua Radio România Muzical și proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică”, Alexandru Tomescu interpretează lucrări celebre de Ludwig van Beethoven, compozitor aniversat în 2020 la 250 ani de la naștere, alături de pianistul spaniol Josu de Solaun.
Mai multe informaţii despre această campanie pot fi accesate pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute. Radio România Muzical, unicul post de radio românesc dedicat muzicii clasice, poate fi ascultat în FM (97.6 și 104.8) sau live online la www.romania-muzical.ro.