Câteva zeci de mici producători folosesc deja spaţiul pentru anunţul pus de ieri la dispoziţie de Ministerul Agriculturii ca sprijin pentru intermedierea comerţului, în condiţiile restricţiilor impuse de actuala criză de sănătate publică. De pe pagina de internet a ministerului se ajunge cu uşurinţă pe o platformă online, unde se pot posta cantităţile de legume şi zarzavaturi disponibile pentru facilitarea dialogului cu reţelele comerciale. Mihaela Enache explică.
Reporter: Mai multe oferte de ceapă, salată, spanac sau ridichi au fost publicate la scurt timp de la lansarea platformei www.rndr.ro/legume. Ulterior au apărut şi postări în care se anunţă viitoarele recolte, de cartofi, varză sau căpşuni. Fermierii îşi pot prezenta astfel oferta doar dacă deţin un atestat sau certificat de producător valid şi îşi creează un cont de utilizator. Producătorii agricoli din sectorul vegetal trebuie să îşi continue în această perioadă munca în ferme, solarii sau la câmp, iar acesta este un instrument în sprijinul lor, spune ministrul agriculturii, Adrian Oros. Mare parte a activităţilor comerciale s-a mutat în ultimele săptămâni în domeniul online. Pe internet au apărut numeroase oferte de livrare la domiciliu a unor coşuri săptămânale cu legume şi zarzavaturi de sezon, de multe ori cu transport gratuit, ceea ce indică faptul că producătorii sunt foarte interesaţi să găsească soluţii pentru desfacerea mărfii. Cei care activează de mai multă vreme în comerţul online spun că aproape li s-au dublat comenzile şi că nu îşi pot extinde de prea multe activitatea, pentru că le este greu să găsească fermieri certificaţi pe care să-i implice. Între timp, în pieţe restricţiile de circulaţie au dus la scăderea abruptă a numărului de clienţi, la jumătate sau chiar mai mult, estimează producătorii./ilapadat
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 31 martie)