Astăzi numărului contractelor de muncă suspendat a crescut din nou față de situația de la sfârșitul săptămânii trecute, cu aproape 41.000, iar cel al contractelor care au încetat cu peste 5.800. Pe de altă parte, s-a reluat activitatea în trei unități de producție pentru industria auto. Impactul crizei de sănătate publică asupra evoluției economice este greu de estimat, dar analiştii și publicul se așteaptă, în egală măsură, la importante consecințe negative.
Reporter: Mihaela Enache – Peste 215.000 de persoane și-au pierdut locul de muncă și peste un milion sunt în șomaj tehnic, conform cifrelor centralizate de Inspecția Muncii. Se vorbește însă tot mai mult de nevoia ca activitatea economică să se reia. Chiar astăzi, un important producător de cabluri a repornit fabricile de la Târgu Jiu, Caransebeș și Drobeta-Turnu Severin, iar săptămâna viitoare, după Paști, se va relua treptat producția pe diferite zone din uzina Dacia de la Mioveni. Sectorul auto, alături de turism, transporturi și așa-numita industria a ospitalității sunt domeniile cele mai afectate de restricțiile impuse de răspândirea coronavirusului, iar specialiștii unei importante firme de consultanță în management estimează la 150.000 numărul firmelor din România care ar putea intra în faliment în următorul an. Şi în rândul populației predomină convingerea că va crește numărul falimentelor și al locurilor de muncă ce se vor pierde. Mai bine de jumătate dintre români se așteaptă la astfel de efecte, conform rezultatelor unui sondaj IRSOP, publicat astăzi. Marea majoritate se așteaptă la o criză post-coronavirus lungă și grea și că, ulterior, viața va fi dificilă multă vreme, cu nivelul de trai în scădere./denisse
RRA – 13 aprilie