Sectorul transporturilor aeriene se confruntă cu imposibilitatea de a-şi relua activitatea în contextul pandemiei de COVID-19

Sectorul transporturilor aeriene se confruntă în continuare cu imposibilitatea de a relua sau măcar de a putea planifica reluarea activității în contextul pandemiei de COVID-19. Interdicțiile diferă de la o țară la alta și abia spre mijlocul acestei luni, Uniunea Europeană ar urma să stabilească și să prezinte o serie de reguli. Acestea ar urma să se aplice odată cu reluarea zborurilor, pe măsură ce tot mai multe state iau în calcul sau au trecut deja la ridicarea treptată a restricțiilor.
Reporter: Mihaela Enache – De pe Otopeni au decolat astăzi două curse: una operată de Blue Air spre Larnaca la cerere, conform explicațiilor companiei și una WizzAir spre Lisabona. La acest sfârșit de săptămână, Ryanair, cel mai important operator low cost din Europa, a anunțat că va concedia 3.000 de angajați, după ce și WizzAir a luat o măsură similară pentru o mare parte dintre angajații săi. Compania de stat Tarom și cea low cost cu capitală românesc Blue Air au folosit instrumentul șomajului tehnic. O problemă la acest moment este rambursarea către călătorii europeni a costurilor biletelor anulate din cauza pandemiei, în sumă totală estimată la aproximativ nouă miliarde de euro. Ar putea dura și şase luni pentru a da banii înapoi în condițiile actuale – a avertizat Ryanair, în contextul în care mai multe state membre au solicitat ca operatorii aerieni să nu mai fie obligați să ramburseze acești bani. ”În acest moment pentru mine nu e o opțiune ca pasagerii să piardă dreptul la rambursare” – spune însă comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. ”Înțeleg situația gravă a companiilor aeriene și ajutorul pe care trebuie să îl primească pentru a depăși criza, dar criză este şi pentru alte business-uri și pentru pasageri” – a scris ea într-o postare pe internet./rpatulea/ilapadat

 

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI (2 mai)