Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut în România, în primul trimestru al anului, cu aproape 14 procente, comparativ cu perioada similară a anului trecut, arată datele unui studiu GfK de monitorizare a consumului casnic. Cercetarea mai arată că mărcile private au câștigat teren în fața celor naționale și au ajuns să acopere 21% din vânzările totale.
Reporter: Mihaela Dragomir – Studiul evidenţiază faptul că în intervalul ianuarie-martie, pe fondul panicii generate de pandemia de COVID-19, dar și al primelor măsuri impuse de autorități, stocurile făcute de români s-au tradus printr-o majorare cu 11% a cantităților de bunuri de larg consum cumpărate față de trimestrul 1 din 2019. În acest context, și cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut cu aproape 14 procente. Românii s-au orientat către comerțul de proximitate. magazinele mici moderne înregistrând astfel cele mai mari creșteri. În același timp, vânzările au crescut mult și în marile magazine, iar comerțul tradițional a înregistrat un salt ceva mai moderat. Pe segmentul comerțului online, cu 13% mai multe familii și-au făcut cumpărăturile de larg consum de la distanță. În România, acest tip de comerț acoperă mai puțin de un procent din vânzări, din cauza unui nivel redus de acoperire. La capitolul produselor cumpărate, mărcile private au câștigat teren în fața celor naționale, printre categoriile de mărci private care au reușit să își crească cel mai mult numărul de cumpărători sunt apa, vinul, șampania și băuturile spirtoase, dar și detergenții, produsele pentru curățenie, cele pentru bebeluși sau produsele pentru animalele de companie. Studiul a fost realizat pe baza unui eșantion reprezentativ la nivel național.#HUN/denisse
RRA – 27 mai