Grupul francez L’Oréal a anunțat sâmbătă, într-un comunicat, că anumite cuvinte precum „blanchissant” /care albește/ vor fi suprimate de pe ambalaje care descriu produsele sale, într-un context mondial de manifestații antirasiste.
„Blanchissant”, „clair” /care albește/, /deschis la culoare/ … Acești termeni nu vor mai figura în curând pe ambalajele descriptive ale produselor cosmetice L’Oréal, a anunțat grupul françcez, sâmbătă, 27 iunie, într-un comunicat.
Grupul, a cărui gamă merge de la produsele de machiaj Maybelline la cele de îngrijire Lancôme, nu a dat mai multe detalii, în special privind retragerea sau nu a produselor respective de pe rafturi.
Această decizie vine după cea a filialei indiene a Unilever, care a decis să reboteze crema sa de față care albește comercializată sub numele de „Fair & Lovely”.
Întreprinderea anglo-olandeză a promis să nu mai recurgă la cuvântul „fair” /deschis la culoare/ deoarece marca se declară “angajată în susținerea tuturor nuanțelor pielii”.
Amploarea protestelor antirasiste declanșate de moartea lui George Floyd, un afro-american asfixiat de un polițist alb la Minneapolis la sfârșitul lui mai, pune presiune pe companii.
Mai multe grupuri americane și-au anunțat intenția de a-și modifica identitatea vizuală, ca de exemplu Marș, care spune că se gândește să-l modifice pe celebrul său Oncle Ben. (www.france24.com – 27 iunie)/gsarbu/rcostea
Acasă WEEKEND Life style L”Oréal va elimina cuvintele „blanchissant” /care albește/ și „clair” /deschis la culoare/...