Google, acuzat pentru inducerea în eroare a utilizatorilor, cu scopul obținerii datelor personale

Firma tech americană a combinat informațiile personale ale consumatorilor cu activitatea lor de navigare. Google a fost acuzat pentru că a indus în eroare utilizatorii cu scopul de a obține informații, care i-ar permite să direcționeze mai bine publicitatea către aceștia.
Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori (CACC) a lansat un proces federal împotriva motorului de căutare din SUA, susținând că nu a reușit să obțină consimțământul explicit al consumatorilor de a combina informațiile personale ale conturilor Google, cu istoricul de navigare pe alte site-uri în 2016.
La momentul respectiv, Google a modificat formularea politicii sale de confidențialitate pentru a citi: „În funcție de setările contului dvs., activitatea dvs. de pe alte site-uri și aplicații poate fi asociată cu informațiile dvs. personale pentru a îmbunătăți serviciile Google”.
Anterior, politica a precizat că informațiile personale ale consumatorilor nu vor fi combinate cu informațiile activității de publicitate digitală DoubleClick.
Rod Sims, președintele CACC, a declarat: „Google a extins semnificativ sfera de informații pe care a colectat-o de la consumatori, printr-un mod de identificare personală. Aceasta include informații cu potențial delicat și privat despre activitățile lor pe site-urile web ale terților. Apoi a utilizat aceste informații pentru a furniza reclame foarte bine direcționate fără acordul informat al consumatorilor”.
Domnul Sims a declarat că CACC estimează că, în cazul în care clienților li s-ar fi acordat o „alegere în cunoștință de cauză” cu privire la posibilitatea de a combina aceste informații, mulți ar fi refuzat permisiunea.
Autoritatea de reglementare încearcă să stabilească o lege comună asupra lucrurilor pe care companiile pot și nu le pot face în situații de acest gen.
Reprezentanţii Google au declarat că își vor apăra poziția, adăugând că: „Dacă un utilizator nu și-a dat acordul, experiența sa în legătură cu produsele și serviciile noastre a rămas neschimbată”. Compania realizează o mare parte din veniturile sale din publicitate. Acesta este cel mai recent spectacol îngrijorator cu privire la confidențialitatea datelor din partea autorităților de reglementare, cu o hotărâre de reper în UE, la începutul acestei luni, care încearcă să consolideze protecția cetățenilor europeni.
Instanța superioară a Europei a refuzat o tranzacție americană de partajare a datelor, în urmă cu mai puțin de două săptămâni, blocând efectiv companiile cu acces privilegiat din SUA să obțină date cu caracter personal din Europa.
(www.telegraph.co.uk – 27 iulie)/tstirbat/vdraguta