Cu siguranță, cei care fac parte din lumea mondenă nu vor să arate mai rău pe Lună decât la o petrecere din Monaco. O companie japoneză vrea acum să dezvolte machiaje care să reziste în spațiu. Ca destinație de călătorie, spațiul cosmic nu este încă la fel de popular precum Mallorca sau Seychelles. Există însă , fără îndoială, mișcare pe piața turismului spațial, astfel încât diferite companii au oferte în lucru. Compania SpaceX a miliardarului Elon Musk planifică, pentru sfârșitul anului 2021, excursii de 10 zile la Stația Spațială Internațională ISS și o călătorie pe Lună în 2023. De asemenea, NASA (Agenția Națională Spațială Americană) lucrează, în prezent, pentru organizarea călătoriilor spațiale, față de anul 2001 când nu era entuziasmată că antreprenorul american Dennis Vito a zburat, timp de 8 zile, către ISS cu o navetă spațială rusească și a devenit astfel primul turist în spațiu din istorie. În orice caz, tendința este clară. De aceea, inițiativa companiei aeriene ANA Wings și a producătorului de produse cosmetice Pola Orbis, ambele firme japoneze, se potrivește cu vremurile, pentru că scopul lor este „să aducă pe piață în 2023 primele produse cosmetice prietenoase cu spațiul cosmic”. La urma urmei, modiștii vor și ei să arate bine pe Lună. Proiectul se numește Cosmo-Skin. Se potrivește probabil grupului țintă al furnizorilor de călătorii spațiale, deoarece tururi către stele vor putea să-și permită, pentru moment, doar cei bogați și frumoși. Se spune că Dennis Vito a plătit 20 de milioane de dolari pentru vizita sa la ISS și că un loc în capsula stratosferică, pe care o companie americană intenționează să o lansese în 2024, ar costa 125.000 de dolari. Cei la modă cu siguranță nu vor dori să arate mai rău pe Lună decât la o petrecere din Monaco. Așadar, trebuie găsite creme și substanțe de machiaj care permit păstrarea confortului și a frumuseții fără cusur în spațiu. Din cauza imponderabilității și a uscăciunii extreme, aceasta este o provocare. S-a vorbit despre o „direcție complet nouă” atunci când companiile și-au prezentat planurile. În plus, inovațiile destinate spațiului cosmic ar putea rezolva și problemele de pe Pământ. „Machiajul cosmic” ca tendință în frumusețe? Vremurile se schimbă a confirmat astronauta Naoko Yamazaki. În 2010, ea a fost cea de-a doua femeie astronaut profesionist de origine japoneză care a călătorit vreodată în spațiul cosmic. „Fiecare sarcină a profesiei de astronaut poate fi îndeplinită indiferent de gen”, a clarificat atunci Naoko Yamazaki. Ce ruj poartă femeile în spațiu nu a reprezentat o problemă publică pentru femeile astronaut. Acum a devenit una, iar unii numesc asta progres. (https://www.sueddeutsche.de)/vstefan