Piaţa produselor electrotehnice şi de informatică din România s-a dovedit a fi rezistentă. În condiţiile crizei economice generale provocate de epidemia de coronavirus sectorul contează anul acesta pe o creştere de 20%.
Se pare că banii populaţiei din România destinaţi pentru vacanţe ar fi trecut la cumpărături menite să-şi facă locuinţele mai confortabile. Acest lucru este oglindit de statistice cele mai noi publicate de Ziarul Financiar, potrivit cărora epidemia de coronavirus i-a fost utilă pieţii produselor electrotehnice şi de informatică.
În decurs de doar câteva săptămâni cifra de afaceri a acestor produse a scăzut în România cu 10%. Punctul culminant negativ s-a produs în aprilie când, în pofida închiderii magazinelor de specialitate şi a creşterii comenzilor, s-a ajuns la scăderea încasărilor cu 30-50%. În luna mai părea că situaţia se îmbunătăţeşte din nou, în iunie vânzările deveniseră încrezătoare, iar sectorul a înregistrat o creştere de 10-15% în timp ce vânzările au depăşit cu 15-20% nivelul din luna mai.
„Suntem optimişti. Datorită cauzelor ştiute nu au mai existat vacanţe, ajung mai puţini bani şi în industria modei chiar dacă vânzările merg bine. Oamenii cheltuiesc mai degrabă pentru locuinţă, ceea ce îi avantajează pe cei de la IT şi pe producătorii de mobilă” – a prezentat situaţia Dragoş Sîrbu, directorul general al lanţului de magazine Flanco. Dan Ostahie, proprietar al Altex şi Media Galaxy se aşteaptă ca întreprinderea sa să ajungă la sfârşitul anului la un venit de un miliard euro din veniturile de pe urma vânzărilor, ceea ce ar însemna o creştere de aproximativ 20% faţă de 2019.
Însă nu doar distribuitorii îşi freacă palmele. În opinia directorului general al Arctic (aparţinând din 2002 grupului turcesc Arcelik) abia dacă se pot onora toate comenzile. Ragip Balcioglu explică fenomenul precizând că oamenii petrec mult mai mult timp acasă decât înainte, După cum a declarat „acum, în loc de 20 de ori pe săptămână, oamenii deschid de 100 de ori uşa frigiderului, acordă tot mai multă atenţie gătitului sau locuinţei. Pentru aşa ceva nu le pare rău de bani.”
În opinia experţilor caracteristicile actualei crize sunt cu totul altele decât ale crizei de acum zece ani. Atunci sectorul IT a avut cel mai mult de suferit, iar în doi ani veniturile scăzuseră la jumătate. Anul trecut populaţia din România a cheltuit 3,5 miliarde euro pentru produse electrotehnice şi electronice de uz casnic, iar această sumă va depăşi anul acesta cu siguranţă 4 miliarde euro.
(Autor: Samu Csinta)
Traducerea: Imola Stănescu
MAGYAR NEMZET (Ungaria), 26 noiembrie 2020
Acasă ROMANIA Romania vazuta din strainatate MAGYAR NEMZET: Uşile frigiderelor din România sunt deschise des