Compania CFR Infrastructură a semnat, astăzi, contractul pentru modernizarea şi redeschiderea liniei de tren Bucureşti – Giurgiu, pe care nu se mai circulă din 2005, atunci când s-a prăbuşit podul peste Argeş de la Grădiştea. Lucrările de refacere costă 100 milioane de euro, finanţare europeană, şi vor dura doi ani şi jumătate, a anunţat directorul general al CFR Infrastructură, Ioan Pintea.
Ioan Pintea: Linia are cam 60 de kilometri lungime, lucrările ce se vor desfăşura acum de aproximativ 12 de kilometri, durata de execuţie este de 30 de luni, din care şase luni de proiectare şi 24 de luni execuţia propriu-zisă. Cu siguranţă cea mai dificilă, dar şi spectaculoasă lucrare este cea de realizare a podului peste râul Argeş. Sunt 34 de deschideri, este a doua deschidere pentru un pod de calr ferată din România după podul de la Cernavodă.
După finalizarea lucrărilor, viteza trenurilor de călători va fi de 120 kilometri pe oră. O a doua fază a proiectului constă în electrificarea liniei Bucureşti – Giurgiu, precizează reporterul nostru, Alexandru Lancuzov.#HUN/mnecula/cionescu
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 4 decembrie