Trecerea orelor de școală în mediul virtual din cauza pandemiei a demonstrat cât de important este ca atât elevii, cât și profesorii să știe să lucreze cu calculatorul. S-a pus în evidență, chiar în zonele mai puțin dezvoltate ale țării, că, până să știe să lucreze cu calculatorul, copiii ar trebui mai întâi să aibă unul. Au apărut nenumerate dificultăți în procesul de pregătire online a elevilor și, de aceea, România își propune ca, în următorii șapte ani, să facă pași importanți pentru eliminarea lor. Până în data de 15 februarie, anul viitor, se află în consultare publică strategia de digitalizare a educației, elaborată de un grup de specialiști, despre care are detalii Costi Dumăscu.
Reporter: Documentul își propune, printre altele, ca, până în anul 2027, 90% din populația României să știe să lucreze cu calculatorul la un nivel mediu, adică să fie, cum scrie în strategie, alfabetizată digital. Se urmărește, de asemenea, dotarea tuturor unităților de învățământ din România cu infrastructură și resurse tehnologice, adaptate schimbărilor permanente. În acest moment, competențele digitale sunt incluse la nivel gimnazial, însă realitatea pe care pandemia a pus-o în evidență este că, până acum, s-a făcut prea puțin sau deloc la nivelurile preșcolar, primar sau chiar în învățământul secundar în zonele defavorizate. Realizarea de programe de digitalizare timpurie, încă de la grădiniță chiar, ne-ar permite ca, în următorii câțiva ani, să putem utiliza tehnologia atunci când susținem examenele naționale din gimnaziu, de exemplu. Documentul este postat pe site-urile edu.ro și smart.edu.ro ale Ministerului Educației. Întreaga societate, dar în mod deosebit profesioniștii, sunt așteptați încă aproape două luni cu propuneri, observații sau completări pentru îmbunătățirea strategiei în așa fel încât, la sfârșit, nimic important să nu fi fost omis.#HUN/csimion/gpodea
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 2 decembrie