Telefoanele 5G ar putea perturba funcționarea altimetrelor aeronavelor datorită utilizării undelor de frecvență învecinate, susţin autoritățile de aviație civilă din Franța, care recomandă oprirea acestor dispozitive mobile la bordul avioanelor. „Utilizarea dispozitivelor 5G la bordul aeronavelor ar putea duce la riscul de interferență care să conducă la erori potențiale în măsurătorile de altitudine”, a declarat un purtător de cuvânt al Direcției Generale a Aviaţiei Civile (DGAC). Acest posibil fenomen, datorat „bruierii semnalului de către o undă cu frecvență apropiată și putere comparabilă sau mai mare decât cea a altimetrelor radio”, ar provoca erori „deosebit de critice în timpul fazelor de aterizare”, a menționat DGAC. Administrația franceză a emis săptămâna trecută un buletin informativ pe această temă, destinat operatorilor de zbor. Acest document menționează mai multe măsuri preventive. El cere în special ca, la bord, „toate aparatele electonice compatibile cu 5G să fie pe mod avion sau închise”. În plus, în caz de perturbare, echipajele trebuie să informeze operatorul de serviciu al circulaţiei aeriene pentru ca acesta să întreprindă acţiunile operaţionale necesare şi să alerteze autoritatea de supraveghere şi conducerea aeroportului”, potrivit aceleiaşi surse.
Totodată, DGAC a indicat că „a încadrat condiţiile de implementare a antenelor 5G pe teritoriu pentru a controla aceste riscuri de interferenţă cu sistemele aflate la bordul aeronavelor în timpul aterizării pe aeroporturile franceze”. Este vorba despre o limitare a nivelului puterii emisiilor antenelor 5G, în curs de amplasare poe teritoriul francez, „în apropierea a 17 aeroporturi certificate pentru operaţiuni de aterizare permanente”, potrivit DGAC care anunţase în luna noiembrie a anului trecut „analize tehnice complementare” pentru „a se asigura de compatibilitatea acestor staţii cu nevoile aviaţiei civile”. (www.lalibre.be – 16 februarie)/rcostea