În cadrul ședinței Adunării Generale BRAT a fost ales noul Consiliul Director și Președintele BRAT pentru mandatul 2021-2023.
Adunarea Generală BRAT, în care au fost prezentate principalele repere ale activității BRAT din ultimul an, situația auditului și studiilor realizate de asociație, precum și inițiative și proiecte viitoare, a avut loc la finalul săptămânii trecute.
În cadrul ședinței, Dragoș Stanca, reprezentant al rețelei și agenției Thinkdigial, a fost desemnat Președinte BRAT pentru un al doilea mandat (2021 – 2023), ca reprezentant al mediului digital.
De asemenea, membrii asociației – peste 150 de companii din industria de media și publicitate, dintre care 85 de editori de presă scrisă sau online, 15 companii de panotaj, 30 de agenții sau clienți de publicitate – au ales componența Consiliului Director care va coordona activitatea BRAT pentru următorii 2 ani, după cum urmează:
Nr. crt. | Companie | Reprezentant | |
1 | ThinkDigital | Dragoș Stanca | PREȘEDINTE BRAT și |
Vicepreședinte BRAT, Online | |||
2 | Universal Solution | Elvira Munteanu | Vicepreședinte BRAT, OOH |
3 | RCS & RDS | Valentin Știrbu | Vicepreședinte BRAT, Radio |
4 | City Publishing | Valentin Iordache | Vicepreședinte BRAT, Presă Scrisă |
5 | BV McCann-Erickson | Mihai Trandafir | |
6 | Publicis Groupe Media Bucharest | Ștefan Iordache | |
7 | Media Investment Communication | Marius Gheorghe | |
8 | MediaCom România | Cătălin Țuțuianu | |
9 | PRO TV | Andrei Bereandă | |
10 | Inteligo Media | Alin Popescu | |
11 | Ringier România | Andrei Ursuleanu | |
12 | Grama Proiect | Aurelian Grama | |
13 | Societatea Română de Radiodifuziune | Maria Țoghină | |
14 | Defi România | Raluca Pop | |
15 | Euromedia Group | Horațiu Gîrbea | |
16 | ArboMedia | Alin Alecu | |
17 | Outsmart Media SRL | Cosmin Preda | |
18 | Best Advertising&Consult | Silviu Ispas | Președinte Onorific BRAT |
BRAT a validat cu această ocazie și lansarea proiectului “Publicitate responsabilă în media de încredere”, care iși propune crearea unui set de bune practici în domeniul politicilor editoriale și de atragere a audienței în cazul presei online, precum și a unui mecanism de certificare a respectării acestora.
Scopul proiectului este de a spori încrederea în mediul online, fie ca vorbim de încrederea publicului, a partenerilor sau a societății în ansamblu, cat și creșterea siguranței investițiilor în acest domeniu, creînd cadrul adecvat pentru efectuarea cu responsabilitate a investițiilor in publicitate.
Cu ocazia acestei lansări, Președintele BRAT, Dragoș Stanca, a menționat: “Le mulțumesc pentru încredere colegelor și colegilor care, după o perioadă dificilă pentru industria media, au decis să-și investească din nou încrederea în proiectele pe care le-am propus. BRAT este și va rămâne un garant al acestei încrederi și un promotor al transparenței cifrelor, iar faptul că la asta se vor adăuga și elemente etice, de care piața are mare nevoie, și că acest demers a fost susținut de o largă majoritate a membrilor organizației – practic, fără nici un vot împotrivă, mă bucură foarte mult. E un mesaj clar: industria media locală este puternică și tot mai unită în fața provocărilor din business și din societate”.
Arina Ureche, Directorul General BRAT, a subliniat importanța implicării în derularea acestui proiect, încă din primele faze ale proiectului, a entităților cheie din industria online: creatori de conținut, editori ai siteurilor web care funcționează în paradigma clasică de finanțare, dar și media care se finanțeaza din donații, agenții și clienți de publicitate, întregul ecosistem al mediului online fiind interesat de rezultatul proiectului.
În cadrul întâlnirii a fost reiterat rolul major pe care BRAT îl joacă atât ca partener de dialog al autorităților publice cât și al partenerilor internaționali în fața provocărilor aduse de tehnologie, globalizarea industriei media, respectarea si implementarea corectă a celor mai bune practici privind securitatea datelor, totul bazat pe transparență și instrumente avansate de măsurare și control.
BRAT – Biroul Român de Audit Transmedia – este organizația industriei de media și publicitate care are ca obiectiv, de mai bine de 20 de ani, stabilirea de metode și standarde comune privind modul de măsurare al indicatorilor de performanță ai produselor media, fiind reperul industriei în tranzacționarea publicității.
BRAT pune la dispoziția industriei de media și publicitate studii strategice și tactice necesare în realizarea strategiilor de media și comunicare și în achiziția de media.
BRAT măsoară transparent și obiectiv audiența mediului online (SATI), a panotajului stradal (SAO), a presei scrise (SNA și Auditul Tirajelor), realizează studiul de consum și strategie media (FOCUS), și monitorizează investițiile în publicitate în 4 medii (MIP): online, presă scrisă, panotaj și radio.