Poliția ungară a destructurat o bandă criminală româno-italiano-ungară care se ocupa de trafic de mașini de mare valoare. Mașinile furate, obținute prin delapidări sau care au fost implicate în fraude, au fost aduse de membrii organizației în Ungaria sau în alte țări europene din Italia, pe care apoi le vindeau, a informat colonelul Gábor Némedi din cadrul Biroului Național de Investigații al Poliției ungare pentru Situații de Urgență, la o conferință de presă online susținută luni. Șeful Departamentului de investigații împotriva criminalității autovehiculelor a amintit: Investigația a fost demarată la sfârșitul anului 2018, când au constatat că, pe lângă metodele obișnuite de legalizare, au fost puse în circulație autovehicule ale căror mărci de identificare unice nu au fost falsificate, dar mai târziu au fost date în urmărire în Italia. Urmărirea mașinilor a început după ce s-a descoperit că taxa de achiziție pentru leasing sau de închiriere nu a fost achitată companiilor respective. Ungaria nu a fost numai țară de tranzit, dar și o destinație pentru făptași, deoarece aceștia au vândut asemenea mașini și la Budapesta, la Szentendere, județul Pesta, precum și în județele Bács-Kiskun și Vas. Deși semnele de identificare unice nu au fost falsificate, făptașii au folosit documente și chei false pentru legalizarea mașinilor, a mai precizat Gábor Némedi, care a adăugat: La început a fost identificat un grup de infractori ungaro-româno-italian care vindea în Ungaria nu numai autoturisme, dar și vehicule industriale și agricole. Cu ajutorul Europol, autoritățile italiene au reușit să identifice grupul care operează în Italia, după care au stabilit împotriva căror suspecți vor acționa. Majoritatea autovehiculelor proveneau din Italia, dar au fost mașini care au fost furate din Germania, Franța și Slovacia, se arată într-un comunicat dat publicității de poliția ungară după conferința de presă de luni. Colonelul a declarat la conferința de presă că pe parcursul investigațiilor desfășurate în Ungaria, în cadrul unei acțiuni care a avut loc în ianuarie 2020, au fost prinși patru cetățeni italieni, unul român și trei ungari. Asupra unuia dintre suspecții italieni au fost găsite documentele care au atestat că în Ungaria au fost aduse mașini luate în leasing, iar la altul, documente false în care leasing-ul numai era trecut. Colonelul a mai spus că au descoperit și o companie internațională care se ocupa de închirieri de mașini şi care avea o locație și în Ungaria de unde au fost luate 45 de mașini, pe baza unor contracte de închiriere pe termen lung, și pe care au încercat să le vândă pretutindeni în Europa; 43 de mașini au fost confiscate în Europa cu ajutorul sistemului de urmărire a spațiului Schengen, iar două autovehicule au putut fi recuperate doar în bucăți de la făptași. În timpul investigației, polițiștii ungari au confiscat 78 de mașini, 18 tractoare agricole și utilaje de construcții, precum și două autocamioane, daunele cauzate în acest fel fiind de aproximativ un miliard și jumătate de forinți. De asemenea, au fost identificate 89 de vehicule care nu au fost înmatriculate în Ungaria, dar făptașii le-au vândut în Europa prin metode similare. La întrebarea Agenției de Presă MTI, Gébor Némdei a menționat că în acest caz în Ungaria se află 19 suspecți – aproape toți au fost condamnați anterior pentru infracțiuni financiare sau de altă natură -, dintre care 12 sunt cetățeni ungari și doi români, care erau implicați în furnizarea și vânzarea mașinilor. La întrebarea, ce trebuie să facă cumpărătorii de mașini ca să nu achiziționeze din greșeală o mașină de la un asemenea grup infracțional, Gábor Némdei a pus că la cumpărarea unui automobil trebuie verificat în totdeauna registrul vehiculului./rganciu/ilapadat
(MTI – 26 aprilie)