AUTOPRESS: Dacia, un brand mic cu planuri mari

De la crearea sa, în 1968, trecând prin fuziunea cu Grupul Renault în 1999 și până astăzi, micul brand românesc a crescut de neoprit și a cucerit piețele internaționale, totul datorită unei rețete testate cu succes: vehicule simple la cel mai bun preț. Astăzi, Dacia răspunde mai mult ca niciodată nevoilor moderne și se pregătește să scrie un nou capitol în propria poveste de succes.

Cu o abordare oarecum neconvențională, Dacia a provocat uimire în lumea automobilelor în ultimii 15 ani. Într-un mediu din ce în ce mai complex, marca se îndreaptă către clienții care preferă forme raționale de consum, fiind astăzi prezentă în 44 de țări și având peste șapte milioane de clienți.

A fost odată în provincia Dacia …

Dacia a fost fondată în anul 1968 cu un obiectiv clar: să ofere tuturor românilor vehicule moderne, robuste și economice. Uzina a fost numită după provincia istorică cu același nume care a precedat România de astăzi pe hartă.

Sub conducerea lui Louis Schweitzer, Dacia s-a alăturat grupului Renault în anul 1999 și a început o nouă pagină.

Dar adevăratul punct de cotitură din istoria mărcii a venit în 2004, când a fost introdus Logan – un sedan de familie modern, robust și, mai presus de toate, accesibil. Conceput inițial pentru piețele emergente și oferit la un preț imbatabil de doar 5.000 de euro, acest model a avut un mare succes de vânzări chiar și pe piața vest-europeană, unde a fost vândut din 2005. Logan a fost o adevărată revoluție pe piața auto, deoarece a permis clienților să își permită un vehicul nou la prețul unui vehicul second hand.

În 2008, a fost introdus Sandero, al doilea ”bestseller” Dacia produs sub auspiciile Grupului Renault. De asemenea, Sandero s-a dovedit a fi cel mai bine vândut model al mărcii. Numeroasele sale avantaje – spațiu în cabină demn de o clasă superioară, caracteristici practice și versatile ale vehiculelor la un preț imbatabil – l-au plasat în topul vânzărilor către cumpărătorii din Europa.

În 2010, Dacia a surprins din nou industria auto, oferind cel mai accesibil SUV de pe piață: Duster, un vehicul atractiv și accesibil gata să cucerească orice teren. Și acel model a obținut un succes de vânzare de invidiat.

Dar povestea nu se oprește aici. Noua revoluție a mărcii este condusă de Spring, cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană. Prin introducerea unei mașini de oraș electrice cu aspectul unui SUV, Dacia rupe din nou convențiile și pune la dispoziția tuturor mobilitatea electrică.

Dacia azi și mâine

Dacia este mai modernă și mai mult decât oricând adaptată cerințelor vremurilor, dar nu uită să ofere ceea ce i-a adus succesul: cel mai bun preț pentru toate vehiculele. De la proiectare la producție și transport până la vânzări, marca rămâne fidelă strategiei sale de optimizare a costurilor la fiecare pas, astfel încât clienții să plătească doar pentru ceea ce au cu adevărat nevoie.

Obiectivele mărcii? Cucerirea unor piețe noi cu un model business unic și deosebit de eficient și o ofertă mai bogată de vehicule care să satisfacă nevoile de bază ale clienților. Toate acestea, odată cu extinderea gamei de produse, în special pe segmentul C.

Dacia Bigster Concept, prezentat în ianuarie 2021 la dezvăluirea planului strategic Renault, reprezintă anunțul unei noi cotituri. Conceptul Bigster este dovada faptului că Dacia va continua să dezvolte vehicule off-road și mai atractive, chiar mai cool, dar totuși accesibile și esențiale.

Creat pentru a conduce în afara orașului și pe drumuri prăfuite, Bigster Concept este un adevărat SUV ”nud” din clasa sa. Fără accesorii inutile, cromate și inserții false din aluminiu, conceptul oferă doar cele mai elementare detalii de design. În plus, părțile sale de protecție exterioare sunt realizate din materiale reciclate netratate, ceea ce reprezintă o mișcare cu adevărat îndrăzneață. Liniile simple și proporțiile atemporale sunt o dovadă a robusteții, a naturii aventuroase și a spiritului liber al mărcii.

Dacia va prezenta în curând o nouă identitate vizuală, care va scrie un nou capitol din istoria sa. Noile caracteristici vizuale ale mărcii și ale SUV-urilor sale reflectă nevoia esențială a lumii moderne: reconectarea cu mediul și împărtășirea plăcerilor simple cu cei dragi.

https://www.autopress.hr/dacia-mali-brend-s-velikim-planovima/

Traducerea: Ruxandra Lambru

AUTOPRESS (Croația), 4 iulie 2021