Realizator: Ministerul Transporturilor a primit aseară studiul de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț, un pas important pentru Autostrada Unirii A 8. Proiectantul din Spania a depus documentația cu cel puțin o jumătate de an întârziere față de termenul inițial. În următoarele trei săptămâni, comisiile de specialitate de la Compania de drumuri vor analiza studiul și vor face observații și corecții dacă va fi necesar.
Reporter: Alexandru Lancuzov – Compania de drumuri a avut nevoie de 10 ani pentru a face un studiu de fezabilitate fără de care proiectul autostrăzii dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț nu poate continua. Acest studiu este necesar pentru construirea celor două capete, sectoare cu o lungime de aproape 60 de km propuse la finanțare prin PNRR – Planul Național de Redresare și Reziliență. Dacă se obține la timp acordul de mediu, licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată în prima parte a anului viitor. La ședința de la Compania de drumuri, asociațiile civice din Moldova vor cere să se asigure finanțare și pentru restul de 150 de km, adică trecerea Carpaților. Cătălin Urtoi este membru fondator al Asociației ,,Împreună pentru autostrada A 8“.
Cătălin Urtoi: Studiul de fezabilitate nu e făcut doar pentru capete, este făcut pentru toți cei 210 kilometri. Noi nu trebuie să neglijăm ceilalți 150 de km care reprezintă miezul problemei, adică zona de munte de la Miercurea Nirajului și până la Leghin.
Reporter: Pentru tronsonul Târgu Neamț -Iași- Ungheni, segment de 100 de km din A 8, studiul de fezabilitate și proiectul tehnic vor fi predate în 2023.#HUN/lalexandrescu/schelaru
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 10 august