Cercetătorii au descoperit vietăţi marine care trăiesc pe resturile de plastic de pe Marea Insulă de Gunoaie din Pacific

Oamenii de știință au descoperit vietăţi marine care trăiesc pe resturi de plastic într-o zonă a oceanului numită „Marea Insulă de Gunoaie din Pacific”. Multe dintre creaturi sunt specii de coastă, care trăiesc la kilometri depărtare de habitatele lor obișnuite, pe o zonă aflată la jumătatea distanței dintre coasta Californiei și Hawaii. Plante și animale, inclusiv anemone, insecte marine mici, moluște și crabi, au fost găsite pe 90% din resturi. Oamenii de știință sunt îngrijorați de faptul că plasticul poate ajuta la transportul speciilor invazive. Cercetătorul principal, Dr. Linsey Haram, care a efectuat lucrările la Centrul de Cercetare a Mediului Smithsonian, a declarat: „Masele plastice sunt mai rezistente decât multe dintre resturile naturale pe care le-ați văzut anterior în ocean. Ele creează un habitat permanent în această zonă”. O mare parte din acestea sunt micro-plastic, foarte greu de văzut cu ochiul liber. Dar există și obiecte mai mari, inclusiv plase de pescuit abandonate, geamanduri și chiar nave care plutesc în derivă de la tsunami-ul din 2011. (bbc.com – 5 decembrie)/aboboc/avladucu