Persoanele cu deficiențe de auz sau de vorbire pot solicita ajutor în situații de urgență printr-un serviciu dedicat. Este vorba despre SMS 113, care le permite acestor persoane să comunice astfel cu operatorii și dispecerii serviciului de urgență. Pentru a putea folosi acest serviciu care este gratuit, e necesar ca persoana să fie înscrisă într-o bază de date, explică reporterul nostru, Daniela Vasilescu:
Reporter: Dacă o persoană din această categorie este înscrisă în baza de date a serviciului 113, în momentul apelului la numărul de urgență sistemul identifică automat numărul de pe care sună ca aparținând unei persoane cu deficiențe, iar operatorul 112 va urma procedura specifică.
locotenent-colonel Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicații Speciale: Prin serviciul 113, relaționarea cu operatorul STS și dispecerii agenților de intervenție se face prin schimburi de mesaje scurte pe numărul de telefon 113, iar dacă apelantul este deja înscris în baza de date gestionarea urgenței sale se face mult mai rapid și mai eficient, iar acest lucru îi va ajuta pe salvatori să identifice urgența și adresa unde trebuie să ajungă. Până în prezent, în baza de date a serviciului SMS 113 au fost înregistrate aproape 2.500 de persoane, iar anual zeci de urgențe ale persoanelor din această categorie sunt preluate și se oferă sprijinul necesar de către autorități.
Reporter: Persoanele cu deficiențe de auz și/sau de vorbire se pot înscrie în baza de date a serviciului 113 prin completarea unui formular pe site-ul sts.ro sau printr-o cerere scrisă adresată Serviciului de Telecomunicații Speciale./dpop/cpodea
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 18 ianuarie