Realizator: 55% din cele peste 220 de site-uri verificate la nivel european și care vând produse sau servicii online nu informează consumatorii cu privire la modul în care se colectează și prelucrează recenziile la acestea. Datele au fost prezentate de Comisia Europeană în urma unui control făcut de autoritățile de protecție a consumatorilor din cele 26 de state membre.
Reporter: Daniela Vasilescu – În urma controalelor au fost identificate și site-uri care nu menționează faptul că recenziile stimulate, adică cele care sunt plătite, sunt interzise prin politicile lor interne sau nu menționează în ce mod sunt afișate acest tip de recenzii. Totodată, alte platforme online nu conțineau informații cu privire la modul în care se previn recenziile false.
Ştefan Turcu, purtătorul de cuvânt al Reprezentanței Comisiei Europene în România: Din cele 223 de site-uri verificate, în cazul a 144 autoritățile nu au putut confirma că respectivii comercianți s-au asigurat, sau au depus suficiente eforturi că recenziile publicate sunt autentice. Ce înseamnă autentic în acest caz? Respectiva persoană care a completat chiar a folosit acel produs sau serviciu pe care l-a evaluat. De ce este important? Pentru că, potrivit unui studiu făcut în anul 2020, peste 70% dintre consumatori, de exemplu, consideră aceste recenzii ca fiind importante atunci când, de pildă, vor să îşi aleagă o cazare pentru o vacanță. Aceste recenzii chiar sunt citite de către consumatorii din întreaga Uniune Europeană.
Reporter: Comisia Europeană mai menționează că autoritățile naționale vor contacta comercianții în cauză pentru a-și rectifica informațiile conținute pe site-uri./ilixandru/pvelisar
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 21 ianuarie)