InfoCons lansează Centrul pentru Protecția Consumatorilor de Esports și gaming

InfoCons lansează Centrul pentru Protecția Consumatorilor de Esports și gaming. În contextul unei dezvoltări continue atât la nivel național, cât și la nivel internațional a conceptului de Esports și gaming, consumatorii trebuie să fie apărați, informați și educați cu privire la noile provocări. În acest sens, consumatorii trebuie să-și cunoască atât drepturile, cât și obligațiile, iar acest lucru  este posibil doar cu o9atitudine!

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor de Egames, InfoCons demarează încheierea parteneriatelor atât la nivel național, cât și internațional, pentru a stabili normele de Protecția Consumatorilor în domeniul Esports si gaming.

Pentru a fi protejați, consumatorii de egames trebuie să-și cunoască drepturile și obligațiile și, mai ales, să fie informați corect, transparent și într-un limbaj ușor de înțeles atunci când accesează un joc online.

În cadrul Centrului pentru Protecția Consumatorilor de Egames, consumatorii au la dispoziție un număr de telefon unic – 021 9615, la care pot apela pentru consiliere și consultanță în domeniul jocurilor online (Egames), dar și informații cu privire la modalitatea de depunere a unei sesizări. De asemenea, consumatorii de egames pot depune sesizarea în format scris prin accesarea adresei de e-mail: sesizariesports@infocons.ro sau prin poștă la O.P. 53, C.P.83, sector 4, București.

Sorin Mierlea”Zona de online devine o normalitate în viața cotidiană a fiecăruia dintre noi, iar jocurile online care au depășit zona destinată exclusiv copiilor,  ajung să fie o confruntare între adulți pe diferite tipuri de jocuri, care aduc atât cunoștințe, dar chiar și practicarea unor sporturi în format electronic. Acest lucru aduce atât pentru producătorii de astfel de soluții, distribuitori, dar și pentru consumatori noi provocări. Dar, ceea ce este extrem de important este să nu uităm, să nu abdicăm de la principiile de protecția consumatorului. Dezvoltarea soluțiilor în format online, care până acum câțiva ani erau de domeniul S.F., astăzi sunt o normalitate, iar mâine, s-ar putea să vedem cu totul și cu totul alte soluții, dar indiferent de soluțiile virtuale, online, holograme, video etc., consumatorul trebuie să fie protejat, să existe un set de reguli, de norme, de principii, care să îl protejeze de abuzuri, de înșelăciune, de a fi păcălit, de a nu i se respecta drepturile fundamentale. În zona aceasta online, nemaiexistând bariere foarte clar determinate și definite de granițele unui țări, principiile, normele și regulile trebuie aplicate la nivel național, european și chiar global. Astfel, acest centru este primul pas în vederea conștientizării, implementării și monitorizării problemelor apărute în acest domeniu.”

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons