Contribuția la produsul intern brut, generată de sectoarele culturale și creative din România, este între 3% și 6%, mai mare decât cea adusă de industria turismului, susțin participanții la o dezbatere pe tema „Viitorului culturii”, care a avut loc duminică. Ei adaugă la această concluzie întrebarea: totuși de ce este subfinanțată cultura, o investiție care dă roade? Întrebarea a fost lansată public ca un apel la conturarea unei strategii care să fie însușită de toți factorii implicați: administrație publică, organizații independente, industrii creative, antreprenori și pentru care este nevoie de dialog, negociere și compromis – arată participanții la discuțiile care au avut loc duminică în cadrul „Romanian Creative Week”, săptămâna creativității. Evenimentul, care se desfășoară la Iași, până la sfârșitul acestei luni, programează expoziții, spectacole, ateliere și dezbateri, care pun în prim-plan industriile creative, arhitectura, artele interpretative, muzica, filmul, moda, artele vizuale, publicitate, new media sau design./rpatulea/ilapadat
(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 22 mai)