Studiul Digital News Report (DNR) din 2022 indică, pentru România, cea mai mare scădere a încrederii în știri, în general, în comparație cu tot eșantionul global (33%, cu 9 procente mai puțin decât nivelul de încredere înregistrat la noi 2021). Rezultatele DNR, care înregistrează percepțiile publicului digital din România, sunt efectele unui an foarte dificil pentru dreptul la informare corectă și pentru libertatea de exprimare. Cu toate acestea, studiul semnalează activitatea unor redacții de excepție, care fac atât jurnalism de informare, cât și jurnalism de investigație, și care sunt apreciate și susținute constant de audiențele lor.
Miercuri, 15 iunie, FJSC, UB a organizat, într-un eveniment sprijinit de PressHub, lansarea Digital News Report 2022. Este a unsprezecea ediție a celebrului studiu despre audiențele digitale, coordonat de Universitatea din Oxford, și a șasea ediție care cuprinde date despre piața de media din România. Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București (FJSC, UB) este partenerul din România al Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului de la Universitatea din Oxford, în cel mai mare studiu din lume, multianual, despre consumul de informație și opinie al audiențelor digitale (atât pentru media tradiționale, cât și pentru online).
RADOR – 15 iunie