Educația sexulă, un subiect considerat multă vreme tabu, ar putea avea succes doar dacă persoanele care predau această disciplină ar ridica această nouă materie de studiu la rang de artă, a declarat, joi, pentru RADOR, psiholog Emma Toader, specialist NLP (programre neurolingvistică) și autoarea cărții „Porția de fericire”.
Psihologul a spus că ar fi de preferat ca predarea educației sexuale să nu fie similară cu predarea religiei, când au existat dese cazuri în care copiii erau speriați la ora de religie de profesorul care le vorbea despre Apocalipsă și despre „păcate”.
„Fiica mea și colegii ei stăteau cu gura căscată la ora de religie, în ciclul primar, cănd venea o profesoară care le vorbea extraordinar despre religie, Dumnezeu, blândețe și compasiune. Apoi, a venit o altă profesoară, care a început să sperie copiii cu povești despre Apocalipsă și despre pedeapsă și păcate. Mulți copii nu au mai vrut să facă ora de religie” – a explicat psihologul.
Ea a arătat că este important scopul pentru care se consideră necesară studierea educațieie sexuale în școli, dacă e considerat un subiect firesc de dezbătut împreună cu adolescenții sau dacă se introduc credințele limitative ale celor care predau la clasă.
„Cei mai mulți adulți se jenează să discute cu copiii lor despre relațiile sexuale dintre femei și bărbați, despre benedficii și dezavantaje, despre vârsta în care își încep viața sexuală, despre consecințe, despre metode de contacepție etc. Sunt puțini cei care știu cum să discute cu adolescenții pe acest subiect. Acum există și mediul online, din care se poate afla orice oricând și adolescenții, mulți dintre ei, știu mai bine decât adulții. Important este cine va preda această materie și cum va reuși să devină un subiect firesc, care să contribuie la dezvoltarea armonioasă a adolescentului și nu invers și care să nu prezinte anormalul drept normal, de genul că e normal ca Gigel să fie Maricica, a conchis Emma Toader.
Székely Ervin, RADOR