Danemarca este una dintre cele mai nepotrivite țări europene pentru deținerea unui vehicul electric, susține un nou studiu al Uswitch – serviciul de comparare a prețurilor din Marea Britanie. În ciuda faptului că are mai multe vehicule electrice înmatriculate decât are kilometri pătrați de teren, țara s-a clasat pe locul 29 dintre cele 33 de țări evaluate pentru compatibilitatea cu vehiculele electrice.
Islanda, Grecia, Cipru și Irlanda au completat ultimele cinci locuri. Pe primul loc s-a clasat Olanda, urmată de Croația, Slovacia, Letonia și Ungaria. Potrivit Uswitch, proprietarii de vehicule electrice din Danemarca plătesc 640,83 de euro pentru a-și încărca vehiculele, în fiecare an – de departe cel mai mare preț dintre toate țările din Europa, inclusiv dintre vecinii nordici ai Danemarcei. Turcia a fost cea mai accesibilă țară pentru încărcare, proprietarii de vehicule electrice plătind în medie 164,49 de euro pe an. De asemenea, costă mai puțin de 200 de euro pe an pentru a încărca un vehicul electric în Țările de Jos, Ungaria, Estonia și România. În mod similar, Danemarca a obținut un scor scăzut în ceea ce privește infrastructura. Potrivit studiului, o medie de 10,13 vehicule electrice au împărțit fiecare punct de încărcare în țară, față de 1,47 în Croația, 2,3 în Slovacia și 2,8 în Țările de Jos. Danemarca s-a apropiat și de partea de jos a listei în ceea ce privește disponibilitatea stațiilor de încărcare de mare viteză. Doar 0,01% dintre stațiile de încărcare din țară sunt de mare viteză, a raportat studiul. Nicio țară nu a depășit pragul de 1 la sută, dar Letonia s-a apropiat cel mai mult, cu 0,7 la sută. Rezultatele sondajului Uswitch vin pe măsură ce Danemarca s-a străduit să mențină ritmul dezvoltării infrastructurii în concordanță cu cererea în creștere vertiginoasă a vehiculelor electrice. Numărul punctelor de încărcare pentru mașini electrice cu acces public a crescut cu 68 la sută din 2020 până în 2021, dar, în același timp, numărul de mașini electrice și hibride din țară s-a dublat, cel puțin. În 2022, impulsul pentru extinderea infrastructurii vehiculelor electrice a continuat. Luna trecută, de exemplu, municipalitatea Copenhaga a decis să elimine 5.000 de locuri de parcare pentru mașinile pe benzină și diesel și să le înlocuiască cu 4.100 de locuri de încărcare pentru vehiculele electrice, precum și cu 900 de locuri de parcare în comun. (https://cphpost.dk/?p=136475 – 11 iulie)/czaharia/ddaniela