Marți, 06.09.2022, au fost semnate contractele pentru execuția lucrărilor de construcție a Tronsonului 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzău – Vadu Pașii și a Tronsonului 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord din autostrada Buzău – Focșani.
Constructorul ambelor loturi este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL.
Valoarea contractelor este de 689.285.996,26 lei, fără T.V.A, pentru Tronsonul 1 și 763.720.833,05 lei, fără T.V.A., pentru Tronsonul 4.
Proiectele de infrastructură menționate au următoarele caracteristici:
Tronsonul 1, Buzău – Vadu Pășii
Lungime: 4,6 km;
Poduri/pasaje/viaducte: 4 buc.;
Noduri rutiere: 1 buc.;
Lățimea platformei: 26 m.
Tronsonul 4, Mândrești Munteni – Focșani Nord
Lungime: 10,94 km;
Poduri/pasaje/viaducte: 7 buc.;
Noduri rutiere: 2 buc.;
Lățimea platformei: 26 m.
Durata de execuție a contractelor este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.
Finanțarea proiectului va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Buzău – Focșani face parte din Coridorul 3 – București – Regiunea NE (Moldova) (OR3) și reprezintă o prioritate absolută la nivel național, conform analizei din Modelul Național de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin construcția unei autostrăzi în lungul acestui coridor va conduce la creșterea traficului rutier prin generarea de noi călătorii și atragerea de noi investiții în ariile urbane. Coridorul facilitează accesul în zona turistică Neamț sau nordul Moldovei.
Coridorul se desfășoară la contactul dintre Subcarpații Curburii și Câmpia Română între Ploiești și Mărășești, Culoarul Siretului între Mărășești și Pașcani, Podișul Sucevei între Pașcani și Siret.