Numărul de urgență 112 a fost apelat până acum de peste cinci milioane de ori, mai mult de două milioane reprezentând apeluri non urgente, oameni care au sunat pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau fără a spune nimic. Prezenți în județul Sălaj, la Zalău, oficiali ai Comandamentului pentru Situații de Urgență au îndemnat populația să înțeleagă că numărul de urgență trebuie apelat numai în situații cu adevărat de urgență. Autoritățile spun că posibilitățile de depistare a celor care anunță situații false sunt tot mai mari, iar numărul solicitărilor pentru urgențe neadevărate a început să scadă.
Reporter: Adrian Lungu – Încă mai există români care pun pe drumuri pompierii sau ambulanțierii și solicită prezența echipajelor medicale la cazuri de urgență care nu există în realitate, apelurile false la numărul unic de urgență 112 fiind încă o problemă inclusiv în Sălaj, arată datele autorităților. Vestea bună este că numărul solicitărilor false a început să scadă, potrivit reprezentanților Departamentului pentru Situații de Urgență, care au explicat că a fost îmbunătățită modalitatea de control a solicitărilor primite astfel încât apelurile false să poată fi depistate mai ușor. Autoritățile îndeamnă populația să înțeleagă că numărul unic de urgență 112 trebuie apelat numai în situații de urgență reală, solicitarea inutilă a pompierilor sau medicilor punând în pericol viața altor oameni care au cu adevărat nevoie de ajutor în acel moment./amirea/dstanesc
RRA – 18 septembrie