Compania aeriană low-cost Blue Air a primit o nouă amendă din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor

Compania aeriană low-cost Blue Air a primit o nouă amendă din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, în valoare de peste 10 milioane de lei. Sancţiunea a fost aplicată pentru cursele anulate din 15 iunie până în prezent. Blue Air a mai primit, în vară, o amendă record de două milioane de euro pentru practici comerciale incorecte. Cătălina Creţu şi concluziile anchetei inspectorilor ANPC:
Reporter: Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat, aseară, într-un comunicat, că a finalizat ancheta privind comportamentul companiei aeriene Blue Air şi a decis sancționarea acesteia cu zece milioane de lei. Amenda vizează cursele anulate după 15 iunie și 30 august, precum și cele anulate după data de 6 septembrie. Inspectorii ANPC au constatat că au fost afectați peste 150.000 de consumatori din 23 de state membre ale Uniunii Europene. În total, valoarea prejudiciilor suferite de pasageri este de aproape 20 de milioane de euro și reprezintă doar valoarea biletelor achiziționate. În același timp, rambursarea efectivă a contravalorii biletelor pentru zborurile anulate s-a realizat doar pentru aproximativ 10% dintre pasageri. În urma acestor constatări, ANPC a decis aplicarea a două noi amenzi contravenționale: una în cuantum de două milioane de euro și o alta în valoare de 200.000 de lei pentru abateri repetate. Amintim că pe 14 iulie compania Blue Air a primit o sancțiune similară pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în decurs de un an. Între timp, cursele Blue Air au fost întrerupte din 6 septembrie în urma popririi puse pe conturile companiei din cauza datoriilor. Pe 30 septembrie, compania a anunțat că din cauza dificultăților financiare nu poate relua zborurile pe 10 octombrie, cum se angajase inițial și nu a mai avansat un nou termen./aburtica/gpodea

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI, 5 octombrie