La Paris și-a deschis porțile Salonul Auto Mondial – directorul general Dacia România, despre performanţele Dacia Jogger

La Paris și-a deschis astăzi porțile Salonul Auto Mondial, după mai mulți ani de pandemie. În absența celor mai mari nume ale industriei de automobile germane, japoneze și sud-coreene, vizitatorii și experții se vor mulțumi cu automobile franceze, europene, dar și cu multe surprize sosite din China sau Vietnam. Alături de celelalte branduri ale grupului Renault, constructorul român Dacia se bucură de un spațiu generos și, desigur, vedetă e noul Dacia Jogger.
Reporter: Organizat în capitala franceză în anii pari, pentru că în cei impari, evenimentul are loc la Frankfurt, în Germania, Salonul Mondial Auto de la Paris este considerat cel mai mare eveniment de acest gen din lume. Anul acesta însă, oferta este limitată. Salonul rămâne deschis doar o săptămână în loc de două, cum era în trecut, iar mulți dintre expozanți au închiriat spații mai mici, pentru a face economii. Criza de componente pentru industria auto, instalată imediat după declanșarea epidemiei, mai are un efect nefast asupra salonului. Nume mari, precum Volkswagen, BMW, Toyota sau Audi, confruntați cu scăderi importante ale vânzărilor, ocolesc evenimentul. După ce astăzi a fost ziua rezervată presei și expozanților, beneficiind și de vizita președintelui Emmanuel Macron, Mondialul Auto Paris 2022 se așteaptă să primească, începând de mâine și până duminică, între 300.000 și 500.000 de vizitatori, față de peste 1 milion, câți veneau la edițiile precedente. Producătorii prezenți se întrec în a-și expune noile modele electrice și hibride. Constructorul francez Peugeot propune cinci noi modele electrice, iar Jeep își dezvăluie prima sa mașină electrică. Aflați într-o adevărată ofensivă de a câștiga piața europeană, mașinile aduse de chinezi și de vietnamezi au produs la Paris exclamații de admirație în serie, datorită caracteristicilor tehnice și a designului. Cu un stand generos, amplasat chiar la intrarea în pavilionul principal, automobilele fabricate sub marca Dacia nu sunt mai puțin strălucitoare, mai ales că la Paris sunt expuse versiunile îmbunătățite ale tuturor modelelor. Directorul general Dacia România, Mihai Bordeanu, mi-a vorbit despre performanțele celor produse la fabrica de la Mioveni.
Mihai Bordeanu: E o mare satisfacție pentru noi să fim prezenți la Mondialul Automobilului de la Paris cu noutăți extraordinare pentru marca Dacia. Vorbim, în primul rând, de o premieră mondială, primul autoturism Dacia full hibrid produs la Mioveni, în România. E un motor de 140 de cai, permite utilizare 80% electric, trafic urban, demaraj complet electric, o economie de carburant de 40%. Modelul va fi montat pe Dacia Jogger, mașina de familie reinventată de Dacia și lansată nu cu mult timp în urmă. El va fi disponibil la vânzare la începutul lui 2023, vom demara comenzile chiar din luna ianuarie. Am putea să vorbim și de Duster Mat Edition, o ediție foarte limitată, o vopsea specială produsă pe linia noastră de fabricație de la Mioveni. E, practic, o sărbătoare pentru Duster, unul din modele cele mai de succes din istoria automobilului, aș spune. În Europa vom avea câteva sute, restrânse la doar trei țări – Franța, Germania și România, bineînțeles. Ultimul, dar nu cel din urmă, avem un automobil concept, Dacia Manifesto. E, practic, un laborator de idei, care prefigurează elemente ce vor apărea pe modelele Dacia viitoare – și am să vă dau câteva exemple. E vorba de un sistem unic de montaj, de accesorii în mașină, care se numește YouClip. Vorbim de utilizarea materialelor reciclabile, are un material 20% reciclabil, Sparkle, dezvoltat și patentat de Dacia, care va fi pe noul Dacia Duster, disponibil începând cu anul 2024.
Reporter: În continuare, Dacia va menține același raport calitate-preț, adică prețuri mai accesibile pentru cumpărători?
Mihai Bordeanu: Dacia va rămâne Dacia. Oferim oamenilor esențialul. Dacia va continua să aibă un raport calitate-preț imbatabil. Clienții noștri din România o știu acum. O știu din ce în ce mai mult și clienții europeni. E o piață în Europa de 420 de milioane de oameni. Deci avem în continuare de lucru în a explica și în a continua povestea noastră de succes Dacia în lume.
Reporter: Dacia își consacră zilele acestea, la Paris, noua sa identitate de marcă, noul logo, noua emblemă, create în urmă cu câteva luni și care se vor regăsi până la sfârșitul anului pe toate automobilele ieșite pe poarta fabricilor. Este vorba de două litere „D” stilizate, așezate spate în spate. Trebuie să precizez că nu toate mașinile mărcii Dacia sunt fabricate în România, ci doar Duster și Jogger. Logan și Sandero sunt produse în Maroc, iar modelul electric Spring, ce începe să se confirme ca un real succes, în China.( „Agenda globală” – Realizator: Ianna Ioniţă – Corespondenţă din Paris – Reporter: Daniela Coman)/dsirbu

RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI ,17 octombrie