Meta Platforms a anunţat miercuri că va reduce cu 11.000 numărul de angajaţi, reprezentând 13% din totalul forţei de muncă, în timp ce compania mamă a Facebook și-a dublat pariul riscant pe metavers, pe fondul unei piețe publicitare în declin și al unei inflații ridicate de zeci de ani. Concedierea în masă, una dintre cele mai mari din acest an și prima din istoria de 18 ani a Meta, urmează miilor de reduceri de locuri de muncă la alte companii de tehnologie, inclusiv la Twitter, deținută de Elon Musk, Microsoft Corp și Snap Inc. La fel ca și colegii săi, Meta a făcut angajări agresive în timpul pandemiei pentru a face față unei creșteri a utilizării social media de către consumatorii blocați acasă, dar afacerea sa a avut de suferit în acest an, pe măsură ce agenții de publicitate și consumatorii au renunțat la cheltuieli în fața presiunilor de creștere a costurilor și a creșterii rapide a ratelor dobânzilor. „Nu numai că comerțul online a revenit la tendințele anterioare, dar recesiunea macroeconomică, concurența crescută și pierderea semnalului publicitar au făcut ca veniturile noastre să fie mult mai mici decât mă așteptam”, a declarat directorul general, Mark Zuckerberg, într-un mesaj adresat angajaților. „Am înțeles greșit și îmi asum responsabilitatea pentru asta”, a mai spus el./mbaciu/schelaru
REUTERS – 9 noiembrie