Duminică intră în vigoare Noul Mers al Trenurilor, care va fi valabil până în decembrie 2023.
Cea mai importantă noutate este revenirea trenurilor INTERCITY, care au mai puţine opriri şi servicii mai bune, transmite Alex Lancuzov.
Reporter: Trenurile Intercity revin la CFR Călători după o pauză de opt ani și vor circula pe trei magistrale. Viteze mai mari, 140-160 km/h se înregistrează doar pe relația Brașov – București – Constanța unde linia este parțial modernizată. Tomis expres legătura Brașov – Constanța face patru ore și jumătate, iar de la București la Cluj-Napoca, pe traseul de 500 km, trenul botezat „Avram Iancu” face opt ore și jumătate pentru că are doar trei opriri pe traseu, la Ploiești, Brașov și Teiuș. Prețurile sunt cu 15% mai mari decât trenurile Interregio, dar sunt asigurate servicii mai bune spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători.
Adrian Vlaicu: Noutatea principală a noului plan de mers este reintroducerea după o pauză de opt ani a categoriei de tren Intercity pe rutele unde linia este reabilitată, reparată. Discutăm aici de linia și relația cea mai lungă București – Cluj, București – Arad unde o parte dintre lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem relația Brașov – Constanța, foarte solicitată în ultimul timp.
Față de trenurile Interregio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort, Wi-Fi în tren, vor fi vagoane cu spațiul destinat serviciului de alimentație publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop.
Reporter: Trenul „Prietenia”, București – Chișinău, respectiv trenul Iași – Ungheni vor circula în fiecare zi, iar la vară se așteaptă și redeschiderea rutelor spre Salonic și Istanbul./ctuluc
RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI – 9 decembrie